اخبار
۱۳۹۹/۰۲/۲۷          ششمین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد کرونای آذربایجان غربی
‍ ششمین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد کرونای آذربایجان غربی با حضور اعضای این کمیته، نماینده دستگاههای عضو و به ریاست حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام خدایاری بر لزوم شفاف سازی در آمارها، همچنین افزایش شاخص های آماری در خصوص بیماری کووید-۱۹ تاکید و این امر را لازمه پاسخگویی به شبهات دانست.

وی بخشی از ابهامات موجود را ناشی از فنی و تخصصی بودن مباحث پیچیده حول کرونا دانست که مستلزم ساده سازی و تبدیل آن به محتواهای قابل هضم برای عموم، از سوی رسانه‌ها است.

رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد کرونای آذربایجان غربی با اشاره به توفیقات کسب شده نظام سلامت در استان از رسانه ها خواست ابهامات موجود را شناسایی و در جهت رفع آنها تلاش کنند.

او مجددا تاکید کرد که تمام برنامه های اطلاع رسانی باید با پشتوانه علمی دانشگاه علوم پزشکی مطابقت کند و مرجع اصلی رد یا تایید محتواها دانشگاه است.

دکتر صدیقی راد، نماینده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی که به عنوان مدعو میهمان در این جلسه حضور داشت گزارشی از وضعیت تولید، عرضه و نظارت این معاونت بر اقلام بهداشتی مثل ماسک، دستکش و محلول های ضدعفونی ایراد و تاکید کرد که دستکش‌های جراحی به دلیل محدودیت از یک‌سو و عدم نیاز به استفاده عموم، در وهله اول در مراکز درمانی توزیع شوند و رسانه‌ها باید در این خصوص فرهنگسازی کنند.

وی افزود: تمام ماسکهایی که چه به صورت کارگاهی و چه از خط تولید کارخانه‌ها با دستگاههای تمام اتوماتیک خارج و در مراکز عرضه رسمی مثل داروخانه ها و فروشگاههای تجهیزات پزشکی عرضه می‌شوند با نظارت معاونت غذا و دارو عرضه شده و به دلیل دارا بودن یک لایه پلی پروپیلن هیچ نگرانی ندارند و شهروندان با خیال راحت می‌توانند آنها را تهیه و استفاده نمایند.

دکتر صدیقی راد تاکید کرد: این ماسکها ۲۴ ساعت در گرمخانه های معاونت غذا و دارو مراحل استریلیزاسیون را طی کرده و نیاز ندارند که خانواده ها مجددا با اتو یا روشهای دیگر آنها را استریل کنند.

به گفته این مقام آگاه در دانشگاه علوم پزشکی، ۲۰ مجوز برای تولید ماسک استاندارد در سطح استان صادر شده که ۱۵ کارگاه در این زمینه فعال‌ اند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و رییس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی کرونا در آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت:
درصد مرگ و میر مبتلایان به کووید-۱۹ در استان ۵/۸ درصد است که در مقایسه با میانگین کشوری ۷/۲ درصد، وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد.

دکتر آقاپور احتمال افزایش مبتلایان در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی و اصول فاصله گذاری را همچنان قوی دانست در عین حال تاکید کرد که نظام سلامت در مدیریت بیماری کرونا را درمان بیماران به صورت تیمی عنوان کرد که به عنوان یک اقدام شاخص مورد توجه دیگر مراکز کشور هم واقع شده است.

او گفت که اجرای پروتکل های بهداشتی مساجد در ماه مبارک رمضان و شبهای قدر بر عهده هیات امنای مساجد و اعضای پایگاههای بسیج است ضمن اینکه ناظران شبکه های بهداشتی هم بر این امر نظارت جدی دارند.

در ادامه این جلسه ؛ اعضا در خصوص آخرین وضعیت حوزه اطلاع رسانی و مشکلات و برنامه های پیش روی ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات کرونا در استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام*/

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا