اخبار
۱۳۹۸/۱۲/۱۹          با این خوراکی‌ها سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا افزایش دهیم

داشتن سیستم ایمنی قوی سبب می‌شود تا بدن ما همواره بتواند در مقابل انواع و اقسام بیماری‌های سخت مقاومت کرده و بیماری را از بدن دور کند.به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، دانشمندان با انجام پاره‌‌ای از تحقیقات موفق شده‌‌اند به روش‌ها و خوراکی‌هایی دست یابند که بتواند سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد.

وظیفه سیستم ایمنی بدن محافظت بدن در برابر مواد مضری از جمله ویروس‌هاست به همین دلیل با داشتن عادت خاص روزانه می‌توانید این سیستم را تقویت کنید.

نخستین توصیه محققان خوردن قارچ است. قارچ می‌تواند سلول‌های مبارز با التهاب‌های بدن را تقویت کرده و اضطراب و افسردگی را از بدن دور کند زیرا با بالا بودن میزان اضطراب

افزایش ابتلا به بیماری نیز بالا می‌رود.

-هر روز مدیتیشن انجام دهید / انجام حرکات کششی و تمرکزی می‌تواند به سلامت افزایش سیستم ایمنی بدن کمک کند.

-دوش آب سرد/ گرفتن دوش آب سرد سبب می‌شود تا بدن شما در مقابل سرماخوردگی و آنفولانزا مقاوم‌تر عمل کند.

-طبیعت / پیاده روی و کوهنوردی در طبیعت سبب می‌شود تا سلامت جسمی و روحی بیشتری بدست آورید.

-دیدن تصاویر بیماران/ مشاهده تصاویر بیماران می‌تواند مکانیسم دفاعی بدن در مقابل بیماری را فعال کند و بدن شما را فریب دهد که اگر مراقبت نکنید شما نیز می‌توانید به باکتری یا ویروس و میکروب مبتلا شوید پس بدن شروع به عملکرد دفاعی می‌کند.

-ورزش / ورزش روزانه در کنترل سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است.

-ویتامین C / ویتامین سی مهم‌ترین ماده مغذی برای سیستم ایمنی بدن است که به افزایش تولید سلول‌هایی که با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند کمک می‌کند.

-ویتامین‌‌ E / ویتامین‌‌ ای مبارز سختی در برابر باکتری‌ها و میکروب‌هاست و سیستم محافظتی در مقابل آلاینده‌های بدن را داراست.

-کاروتنوئیدها/ این مواد غذایی شامل زردآلو، هلو، هندوانه، ذرت، شلغم، کلم، سیب زمینی کلم بروکلی و مارچوبه هستند که دارای آنتی اکسیدان بالا نیز بوده و به ترمیم سلول‌های آسیب دیده بدن کمک می‌کنند.

-سلنیوم/ سلنیوم می‌تواند در ماهی، گوشت، غلات سبوس دار، آجیل یافت می‌شود. این ماده ما را در مقابل سمومی که کبدمان را تهدید می‌کند محافظت می‌کند.

-روی / روی را می‌توان در محصولات لبنی، گوشت قرمز، لوبیا و غلات سبوس دار یافت. سلول‌هایی که در شناسایی آنتی ژن‌ها و آگاهی دادن به سیستم ایمنی بدن موثرند.

-ویتامین A/ این ویتامین برای حفظ دندان، پوست، بافت استخوان و بینایی بسیار موثر است.

-خواب مناسب/ به خاطر داشته باشید خواب کافی بسیار مهم است حداقل ۸ ساعت در شبانه روز بخوابید زیرا در این زمان بدن سلول‌های بیشتری برای افزایش سیستم ایمنی بدن تولید می‌کند.

-سیگار نکشید/ سیگار نیز همچون الکل تاثیر منفی بر سلول‌های بدن دارد و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و برعکس احتمال بروز مشکلات تنفسی مانند ذات الریه و برونشیت را افزایش می‌دهد.

-بیشتر بخندید/ خنده رشد آنتی بادی‌های بدن را افزایش می‌دهد.

-توت بخورید/ تمشک و توت و ذغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان هستند و باید در رژیم روزانه ما قرار بگیرند.

-روغن نارگیل/ روغن نارگیل نوعی از چربی است که خواص ضدباکتریایی و ضد ویروسی و ضد قارچی دارد.

-سیر بخورید/ سیر یکی از بهترین مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

-زنجبیل و زعفران/ هر دو دارای خاصیت ضد التهابی، انرژی زا بوده و مانع افسردگی می‌شوند.

-چای و قهوه / مصرف چای و قهوه نیز در حفظ سلامت بدن تاثیر گذار است. مواد موجود در چای می‌تواند به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک کند.

خانه مطبوعات آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا