اخبار
۱۳۹۸/۱۱/۰۶          رئیس سازمان بسیج مستضعفان: خنثی‌سازی حربه‌های دشمنان اولویت برنامه رسانه‌ها باشد

رئیس سازمان بسیج مستضعفان تاکیدکرد: خنثی‌سازی حربه‌ها و عملیات پیچیده رسانه‌ای دشمنان و امیدآفرینی باید مهمترین اولویت رسانه‌ها باشد.

سردار غلامرضا سلیمانی روز شنبه در آئین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در حوزه هنری با اشاره به نقش و جایگاه اهالی رسانه در رویدادها و مناسبت های مختلف کشور در ابعاد داخلی و بین المللی، گفت: انقلاب اسلامی ایران دارای دستاوردهای متعددی است که به برخی از آنها کمتر پرداخته شده که از آن جمله به بازیابی هویت ایرانی - اسلامی در سایه پیروزی انقلاب اسلامی می توان اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان تاکید کرد: سالانه دشمنان ما میلیاردها دلار برای حاکم شدن الگوهای مورد نظر نظام سلطه، هزینه می کنند از این رو چنانچه تحت تأثیر این افکار قرار بگیریم، آرام آرام از جمع ملت و کشور خارج خواهیم شد.

سردار سلیمانی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بصورت هوشمندانه و مشخص برای کنار گذاشتن و تضعیف هویت ایرانی ـ اسلامی برنامه‌ریزی شده بود چرا که آن دوران به عنوان کشوری شناخته می‌شدیم که همه مقدرات برای ایفای نقش در پازلی چیده شده بود که اتحاد جماهیر شوروی و بلوک شرق به ما دیکته می‌کردند. آنها تصمیم می‌گرفتند که باید چه ارزش‌هایی در جامعه ایرانی، که مسلمان و برخوردار از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی بود، حاکم باشد.

غربی‌ها تمامی سعی و کوشش خود را به کار بستن تا آثار مدون اسلامی را از بین ببرند و نهضت ترجمه را پایه‌گذاری، اراده خود را بر ملت‌های دنیا تحمیل و ارزش‌ها و فرهنگ ملت‌ها را منکوب کردند، اما انقلاب اسلامی به سرزمین ما عزت و کرامت بخشید. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که دشمن و نظام سلطه تصور می‌کرد که بهترین فرصت برای تجزیه جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است، جنگ‌ و فشار را بر این کشور تحمیل کرد تا به هویت ایرانی ــ اسلامی خدشه وارد شود، اما ملت ما ایستاد و نشان داد که چنین نخواهد شد.

سردار سلیمانی در عین حال با اشاره به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب که با درایت و بصیرت کافی بیان و ترسیم شده است، تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صحبت از ترقی شده و تأکید می‌شود که زبان فارسی باید زبان ترقی علم باشد. امروز شاهدیم که ملت ایران در جهان اسلام پیشتاز و پیش‌قدم تولید علم است.

وی در ادامه و بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شهادت حاج قاسم سلیمانی هویت ملی ایرانی و اسلامی بازیابی شد، گفت: همه اندیشمندان این عرصه اتفاق نظر دارند که هویت ایران پس از پذیرش اسلام دیگر جداشدنی از آن نیست.

 

به گفته وی، شهید سلیمانی به موضوع رسانه‌ها هم توجه داشت و یک هفته‌نامه‌ را با عنوان ثارالله مدیریت می‌کرد. وقتی که به درجه رفیع شهادت نائل شد نبرد دیگری آغاز شد که پایان این نبرد پایان نظام سلطه خواهد بود.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفان اظهار داشت: امروز برای همه کسانی که با شهادت حاج قاسم سلیمانی ارتباط برقرار کردند، چیزی جز نفرت از آمریکا و اروپا تداعی نمی‌شود. در این شرایط باید یک بار دیگر نقش رسانه را برای جبهه انقلاب و ملت ایران بازتعریف کنیم.

بدون شک نقش رسانه ها در کشور ما آنطور که باید و شاید تعریف نشده است. امروز وجود سلیقه‌های متفاوت به استحکام و ظرفیتی که برای اهداف انقلاب اسلامی استفاده می‌کنیم کمک می‌کند.

به گفته وی، دشمن بدون داشتن ظرفیت واقعی و حقیقی با استفاده از اصوات، تمام تلاش خود را کرده تا خود را پیروز نشان دهد. حتی ماجرای پایین آمدن ارزش پول ملی ما هم چیزی جز این نیست و متأسفانه آنهایی که بیشتر به دنبال هویت شخصی هستند، باعث شدند که تورم بیشتری بر کشور حاکم شود و ارزش پول ملی کاسته شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان ادامه داد: باید امروز خنثی کردن عملیات پیچیده رسانه‌ای دشمن و امیدآفرینی برای کشور در فضای رسانه‌ای از مهمترین برنامه‌ها باشد. البته باید بدانیم هر کسی از هر گروه و سلیقه‌ای که باشد و راه این ملت و منظومه فکری امام و رهبر انقلاب را پیش نبرد، باید در افکار عمومی و جبهه مطالبه‌گری نشانه گرفته شود، زیرا در مقابل برخی از ناهنجاری‌ها نباید سکوت کرد.

اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر

به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با عنوان «رسانه امیدبخش، جامعه قدرتمند» با حضور جمعی از اصحاب رسانه روز شنبه ۵ بهمن ماه در حوزه هنری سالن سوره مهر با نگاهی نو بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر به همت سازمان بسیج رسان کشور در ۲۹ استان برگزار و بیش از ۱۴ هزار اثر دریافت شده و داوران آثار برگزیده را انتخاب کردند. بنابراعلام سازمان بسیج رسانه کشور مشارکت و ارسال و حضور حجم بالای آثار در این جشنواره نشانگر اقبال اصحاب رسانه از این رویداد بزرگ رسانه ای کشور است.

خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، یادداشت و مقاله، عکس و موشن‌گرافی از قالب‌های این جشنواره بوده و «گام دوم انقلاب» با محوریت بیانیه مقام معظم رهبری به عنوان بخش ویژه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر عنوان شده بود.

مهدی شفیعی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های اول، هفتم، هشتم و نهم، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، شماری از مدیران عامل خبرگزاری ها و رسانه های کشور از جمله حاضران در این آیین بودند.

در خاتمه با حضور مسوولان از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

تهران ایرنا

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا