اخبار
۱۳۹۸/۱۰/۱۸          پیامدهای شهادت سردار سیلمانی برای استکبار جهانی سنگین خواهد بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در نقطه‌های مختلف با قطرات خونی که از سردار سلیمانی به زمین ریخت انتقام سختی را می‌گیرد، تاکید کرد: پیامدهای شهادت حاج قاسم برای استکبار جهانی سنگین خواهد بود.

سید عباس صالحی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطر سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و دیگر همراهان و همرزمانش در حمله تروریستی نیروهای آمریکائی، به موضوع حملات نظامی بامداد امروز مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: انتقام سخت امروز در فضای نظامی انتقام مناسبی بود که به استکبار جهانی داده شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم یادآورشد: از همان پایگاه و مجموعه ای که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مورد حمله و هدف قرار گرفت، پاسخ مناسب توسط مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داده شد.

صالحی تصریح کرد: این نشان می دهد در صحنه های اجتماعی ،سیاسی و نظامی آنچه که با شهادت سردار سیلمانی اتفاق افتاد پیامدهای آن برای استبکار جهانی سنگین بوده هست و سنگین تر هم خواهد شد.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه (۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

آیین‌ تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش شنبه (۱۴ دی) در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف و روز شنبه (۱۵ دی) پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان و مشهد مقدس و دوشنبه (۱۶ دی) در تهران برگزار شد، پیکر سپهبد قاسم سلیمانی سه شنبه شب (۱۷ دی) در کرمان محل تولدش به خاک سپرده شد.

تهران - ایرنا

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا