اخبار
۱۳۹۸/۰۷/۰۲          نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تغییر زمان داد

شورای سیاست‌گذاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران زمان برگزاری این رویداد فرهنگی را ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت تعیین کرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه اعضای شورای سیاستگذاری سی وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره زمان برگزاری این نمایشگاه بحث و تبادل نظر و با توجه به تقارن تقویم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ایام ماه مبارک رمضان، سه گزینه زمانی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد؛ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران همزمان با ماه مبارک رمضان، برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در نیمه دوم سال و برگزاری نمایشگاه کتاب بر اساس تقویم نمایشگاه با جابجایی چند روزه.

پس از مشورت اعضا، دو گزینه‌ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در نیمه دوم سال و همزمان با ماه مبارک رمضان به دلایل مسایل فنی و اجرایی منتفی و در نهایت تاریخ  ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال۹۹ به عنوان زمان برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد.

همچنین در این جلسه مصوب شد فراخوان انتخاب شعار نمایشگاه کتاب تهران از طریق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران منتشر شود.

در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذرای سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با ریاست محسن جوادی برگزار شد، مهدی فیروزان، هومان حسن‌پور، مهدی اسماعیلی‌راد، محسن چینی‌فروشان، ایرج ضرغام، میثم نیلی، علیرضا سبحانی نسب، فریدون عموزاده خلیلی، محمد جواد مرادی‌نیا، ابراهیم حیدری، قادر آشنا و ایوب دهقانکار حضور داشتند.

تاریخچه نمایشگاه کتاب بین المللی تهران

نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1366 در نمایشگاه بین‌المللی تهران (در انتهای بزرگراه چمران) برپا شد و تا سال 1385 برگزاری آن در همین مکان ادامه پیدا کرد.

از سال 1386 نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) تهران (در حوالی اراضی عباس‌آباد) برگزار شد و در سال 1395 (بیست و نهمین دوره) محل برگزاری به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب شهر تهران تغییر پیدا کرد و به مدت دو سال متوالی در این محل برگزار شد.

نمایشگاه کتاب 98 نیز از چهارم اردیبهشت 1398 تا 14 اردیهشت 1398  به مدت 10 روز کاری برگزار شود.

جالب است که دوباره نمایشگاه کتاب تهران از سال 1396 به مصلی امام خمینی(ره) منتقل شد.

چیزی در حدود 600  هزار عنوان کتاب داخلی و نزدیک به 200 هزار عنوان کتاب خارجی، در حدود 2500 ناشر داخلی، 300 ناشر دیجیتالی، 100 ناشر خارجی و 100 ناشر عربی در نمایشگاه کتاب 98 حضور داشتند. به طور کلی 3400 ناشر داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند.

تهران- ایرنا

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا