اخبار
۱۳۹۸/۰۲/۱۴          دفاع از مظلومان جهان از هر مسلک و مذهبی وظیفه همه مسلمانان است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: وظیفه همه مسلمانان است تا مظلومان را در هر مسلک، مذهب و دینی یاری کنند، در حالی که مردم فلسطین، مسلمان هستند پس دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای دفاع نکردن از حق این مردم باقی نمی‌ماند.

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات استان، صبح امروز همایش بزرگداشت روز معلم و بررسی یهود، صهیونیسم و فلسطین از دیدگام امام خمینی(ره) و شهید مطهری با حضور زهرا مصطفوی دبیرکل جمعیت جمعیت دفاع از فلسطین، حجت‌السلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، منصورفر دبیر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در استان و فتاح حسینی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات آموزشی و فرهنگی آذربایجان‌غربی در مجتمع فرهنگی هنری شمس ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام قریشی در این همایش اظهار کرد: دفاع از مسئله فلسطین وظیفه شرعی و دینی همگان بوده و خداوند در قرآن فرموده‌اند وظیفه همه مسلمانان است تا مظلومان را در هر مسلک، مذهب و دینی یاری کنند، در حالی که مردم فلسطین، مسلمان هستند پس دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای دفاع نکردن از حق این مردم باقی نمی‌ماند و در این راستا همه مسلمانان باید دست به دست هم داده و از حقوق این ملت دفاع کنند.

وی افزود: شهید مطهری شخصیت بزرگی بودند که امام خمینی(ره) وی را ثمره عمر خود معرفی می‌کردند و با مطالعه شخصیت وی می‌توان نتیجه گرفت که وظیفه‌مداری یکی از ویژگی‌های بارز وی است و براساس همین، وی هر جایی که احساس وظیفه کرده وارد آن شده و اقدام به نوشتن کتاب می‌کرد تا جایی که حتی در مجله مستهجن زن در آن زمان که کسی جرات خواندن و حتی انتشار آثارشان را نداشته، برای دفاع از حقوق زنان مقاله‌هایی را در این باب در این مجله منتشر کرده است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان شهید مطهری ادامه داد: وقتی رژیم صهیونیستی به فلسطین حمله کرده و به ناموس مسلمانان تعرض می‌کند، مسلمانان دیگر نباید ساکت باشند و بر علیه ظلم و ستم صهیونیست‌ها سخنی نزنند و برای این منظور باید همه مردم بسیج شده و در برابر صهیونیست‌ها بایستند.

سابقه ظهور اسلام در فلسطین به زمان خلیفه دوم برمی‌گردد

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری عنوان کرد: فلسطین در دوران خلیفه دوم با فتوحات صورت گرفته به کشورهای امت اسلامی افزود شده است، از این رو این کشور سابقه‌ای طولانی در مسلمان بودن دارد و در طول تاریخ مورد طمع دشمنان گرفته است که برای نمونه تنها ۷۰ هزار نفر فلسطینی در جنگ‌های صلیبی کشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه از جمله ابتکارات امام خمینی(ره) ارائه راهکار جدید برای آزادی فلسطین بود که این راهکار از بطن کشورهای اسلامی و به کمک مسلمانان صورت می‌گیرد، افزود: نمونه این راهکارها پیروزی فلسطینی‌ها در جنگ غزه بوده است.

دفاع از فلسطین دفاع از مظلومیت است

منصورفر تصریح کرد: امروز فلسطین محور مظلومیت انسان است و برای دفاع از مظلومیت باید از فلسطین دفاع کرد چرا که این کشور به مدت ۷۰ سال در محاصره دشمنان بوده است و امروزه علاوه بر فلسطین مردم کشورهایی چون یمن نیز در محاصره قرار گرفته‌اند و مردم ایران برای احترام به شان انسانیت با وجود مشکلات در کشور از مردم مظلوم جهان در هر کجای این کره خاکی دفاع خواهند کرد.

فتاح حسینی نیز خاطرنشان کرد: مسلمانان فلسطین امروزه تحت فشار هستند و حتی سران برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی در این راستا همکاری دارند و وظیفه حمایت و دفاع از آنها بر عهده همگان است و در آذربایجان‌غربی نیز مردم از همه مذاهب برای حفظ تمامیت ارضی و مرزهای کشور تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا