اخبار
۱۳۹۷/۱۱/۲۹          رسانه ها نهال امید به آینده را پرورش دهند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اصحاب رسانه باید در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهند.

سردار حبیب شهسوار در مراسم اختتامییه جشنواره رسانه ای ابوذر اظهار داشت: رسانه نگاران باید ترس و ناامیدی را از خود و دیگران بزدایند و این نخستین و ریشه ای ترین جهاد است.

وی با بیان اینکه دولت ها، افکار عمومی و رسانه ها سه مجموعه اثرگذار در معادلات جهان به شمار می آیند، افزود: در جهان کنونی دیگر روابط بین کشورها را مانند گذشته ترسیم شده نمی بینیم، تنها دولت ها نیستند که در جامعه تاثیرگذارند بلکه امروز در عرصه جدید افکار عمومی به عنوان اصلی ترین عامل تاثیرگذار شناخته شده هستند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از کارکرد رسانه ها در دنیا واداشتن مسوولان به پاسخگویی و مطالبه گری است که این یک کار بسیار خوب و ارزشمند است.

شهسوار ادامه داد: رسانه ها افکار عقاید و نگرش های جدیدی را در میان افراد جامعه منتشر می کنند اما گاهی قدرت اغواکننده و متقاعد کننده را جایگزین اقتدار از طریق زور می کنند.

به گفته وی رسانه ها می توانند با دور کردن طوفان احساس ناامنی از فضای ذهنی افراد و جامعه به گونه ای عمل کنند که ضمن انعکاس واقعیت ها از بزرگ نمایی ناهنجاری ها و کاستی ها خودداری کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی همچنین اظهار داشت: فعالان این عرصه همچنین می توانند به شیوه سلبی و ایجابی نقش مهمی را ایجاد کنند.

شهسوار اضافه کرد: رسیدن به امنیت روانی که از همه امنیت ها اثربخش است نیازمند بسیاری از شاخص ها از جمله امنیت خبری است و این مهم به سه ضلع خبر مخاطب و انتقال دهنده خبر در ارتباط است که به این سه ضلع باید دقت بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: امروز بین درست نوشتن و درشت نوشتن سه نقطه فاصله است و اهل رسانه باید در تبیین اهداف انقلاب اسلامی درست عمل کنند و در نشان دادن جنایت ها و خیانت های دشمن درشت بنگرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: از نگاه و منظر مقام معظم رهبری مطبوعات سه وظیفه عمده نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف و طرح و تبادل افکار در جامعه برعهده دارند.

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه 22 بهمن تصریح کرد: در طول 40 سال گذشته سرافرازانه، مقتدرانه و باصلابت در قله اقتدار ایستاده ایم و با عنایات باری تعالی و هدایت مقام معظم رهبری سیلی محکم و تودهنی بر دهان یاوه گویان خارجی و داخلی زده ایم.

شهسوار با اشاره به اینکه در 40 سال گذشته سیاست تبلیغی و رسانه ای دشمن و فعالترین برنامه های آن مایوس سازی مردم حتی مسولان و مدیران ما از آینده است، خاطرنشان کرد: خبرهای دروغ، تحلیل های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب، کوچک کردن، کوچک نشان دادن و انکار محسنات بزرگ، برنامه های همیشگی دشمنان خارجی و داخلی است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه آرزو و آرمان انبیای الهی ایجاد حکومت اسلامی و الهی بود، اذعان کرد: هدف دشمن این است که به دنیا نشان دهد، اسلام به عنوان یک دین الهی ناکارآمد در ایجاد، اداره و مدیریت حکومتی است.

در این آیین علاوه بر تجلیل از 29 برگزیده جشنواره استانی ابوذر از مادر شهید حسنی به عنوان شهید رسانه تجلیل شد.

382 اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه ای ابوذر در آذربایجان غربی ارسال شده بود که 29 اثر از این تعداد برگزیده شد.

به گزارش نای قلم،

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا