اخبار
۱۳۹۷/۱۱/۲۹          رسانه ها مظهر صداقت و امانت داری باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه ها باید مظهر صدق و صداقت و امانت داری باشند.

حجت الاسلام دکتر ناصر خدایاری در مراسم اختتامییه جشنواره رسانه ای ابوذر اظهار داشت: اساس انقلاب اسلامی بر اساس گفتمان انقلابی و اسلامی بنا نهاده شده و در یک چارچوب فکری و نظری است و رسانه ها باید سخنگو و بیان گر این گفتمان و ادبیات باشد چه بسا آن را استمرار بخشد و تقویت کند.

وی افزود: انقلاب بر اساس اسلام، ایدئولوژی، جهان بینی، عقاید، اخلاق و احکام اسلامی است و تحولات باید براساس این گفتمان صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این گفتمان دارای اجزای سازمان یافته، منسجم، و متصل به هم است که اهداف و راهبردهای مشخصی را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه استقلال، آزادی و جمهوری جز اجزای گفتمان انقلاب اسلامی تلقی می شوند، تشریح کرد: در بحث استقلال، استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی مدنظر است.

خدایاری ادامه داد: گفتمان آزادی نیز باید متناسب با استقلال فرهنگی باشد یعنی انقلاب فرهنگ مستقل دارد و غربی، شرقی، لیبرالیستی، ماتریالیستی، سوسیالیستی، کاپیتالیسیتی و لائیک نیست بلکه اسلامی است.

وی در خصوص گفتمان آزادی نیز اظهار کرد: هیچ مکتبی وجود ندارد که در آن هم آزادی باشد و هم رنگ الهی داشته باشد و این مختص انقلاب اسلامی است.

خدایاری با اشاره به اینکه رسانه ها باید پابه پای انقلاب رشد کنند، تصریح کرد: رسانه ها باید همسو با انقلاب توسعه یابند لذا اگر انقلاب به بلوغ فکری و تکامل عقلانی رسیده است نباید رسانه ها نابالغ باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: رسانه نباید در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خود را عقب‌تر از تراز فعلی انقلاب ببیند.

وی با اشاره به اینکه گفتمان ها سه جز اساسی دارند، تشریح کرد: رسانه ها باید با زبانی که می نویسند، با باورهای مردم و تعامل در ابعاد جغرافیایی، سیاست، اقتصاد، فرهنگ، مناسبات اجتماعی و امنیت آشنایی کامل داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه انقلاب اسلامی به دنبال تعالی است نه توسعه صرف، اضافه کرد: کل سیستم کشوری و لشکری بسیج هستند تا اهداف مقدس انقلاب اسلامی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید دنبال فضاسازی فرهنگی باشند، گفت: همه جریان ها، افکار و مدیریت ها ابزار توسعه هستند که باید در رسانه ها مدنظر قرار گیرد.

نخستین جشنواره رسانه ای ابوذر آذربایجان غربی با هدف توسعه گفتمان انقلاب اسلامی، فضاسازی فرهنگی در جامعه، حمایت از تولید آثار فاخر، تقدیر از برترین آثار رسانه ای و ایجاد فضای رقابت در میان فعالان رسانه ای برگزار شد.

در مراسم پایانی این جشنواره که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیران کل ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی، مدیران و مسوولان روابط عمومی های سازمان ها و ادارات و صاحبان رسانه و قلم برگزار شد، از برترین های جشنواره رسانه ای ابوذر آذربایجان غربی تجلیل شد.

در این مراسم از ۲۹ نفر برگزیده در ۱۰ بخش تیتر، گزارش، خبر، مقاله، سرمقاله و یادداشت، مصاحبه، عکس، مستندسازی، طنز و کاریکاتور و بخش ویژه تجلیل شد.

به گزارش نای قلم

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا