اخبار
۱۳۹۷/۱۰/۱۵          هویت وانسجام بخشی فرهنگی درعرصه تبلیغات ایران ضروری است

مشاور رئیس کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور با اشاره به ضرورت هویت بخشی در تبلیغات، گفت: باید برای ایران هویت سازی کنیم و با توجه به شاهراه های فرهنگی ملی - میهنی واعتقادات مذهبی باید ازاین سرمایه ها برای توسعه فرهنگی نسل های آینده به کمک بگیریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تهران - ایرنا ، مهرداد نوابخش عصر پنجشنبه درسیزدهمین همایش سراسری کارشناسان تبلیغات سراسر کشورکه به میزبانی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، برگزار شد، با اشاره به انقلاب گسترده تبلیغات در جهان، اظهار کرد: تبلیغات، شمشیر دولبه ای است که می تواند باعث تجزیه و جدایی شود اما با توجه به اینکه حوزه مورد فعالیت کارشناسان، ارتباطات انسانی و رابطه با رسانه و تبلیغات است، باید انسجام بخشی در این بخش از طریق کارشناسان تبلیغات ایجاد شود.
وی افزود: در این میان مهم است که در ساختار و برنامه ریزی های کلان ، و حوزه های میانی (استان ها) و حوزه اجرا باید چه ابزارهایی برای انسجام بخشی تبلیغات به کار گرفته شوند.
وی افزود: کارشناسان تبلیغات استان ها، سفیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر ایران هستند و چالش های فرهنگی هر استان را احصا کرده و با نگاه علمی نتیجه بررسی های خود را برای تقویت حوزه تبلیغات بکارگیرند.
در ادامه انصاری نماینده وزیر ارشاد در کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور هم در این همایش با اشاره به تنش های حوزه تبلیغات در استان ها اظهار کرد: در بسیاری از موارد این تنش و چالش ها در نتیجه ابهام در قوانین و مقررات و آئین نامه ها تشدید می شود. در این موارد شناخت فضای تبلیغات در دنیا و کشور موجب رفع این ابهامات خواهد شد، نگاه کلان در این حوزه، حفظ مصالح عمومی و جامعه است.
دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی نیز در این همایش، با اشاره به ارتباط زبان فارسی و پاسداشت آن در حوزه تبلیغات اظهارداشت: زبان فارسی به عنوان زبان دوم جهان اسلام، عامل پیوستگی ملی و موجب امنیت است و در این جایگاه، وظیفه همگان، پاسداشت این زبان است، چرا که فارسی تنها یک زبان نیست، بلکه یک تمدن، فرهنگ و بخشی از هویت ایرانی ها است.
حجتی گفت: در ارتباط با پاسداشت زبان فارسی، با اصلاح آیین نامه قانون منع بکارگیری اصطلاحات بیگانه، شورای پاسداشت زبان فارسی در سال های گذشته تشکیل شد و در این شورا نمایندگان برخی دستگاه های اجرایی از جمله ناجا، فرهنگستان زبان فارسی، صدا و سیما، سازمان میراث فرهنگی، وزارت خانه های بهداشت، علوم، وزارت کشور، صنعت و معدن و تجارت، حضور دارند که نتیجه برگزاری جلسات این شورا، تصویب و ابلاغ دستورالعمل تابلوهای معرف کاربری واحدهای صنفی است.

**
بررسی کارشناسی سامانه های صدور مجوز 

کارشناسان و مدیران تبلیغات استان ها در نوبت عصر همایش سراسری کارشناسان تبلیغات کشور، با سامانه های تبلیغات، سردر اصناف و ضوابط و مقررات جدید تبلیغات آشنا شدند.
بازآموزی رویه ها و فرآیندها در سامانه تبلیغات برای ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در انجام امور در این سامانه براساس سیاست های دولت الکترونیک و تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و تمدید پروانه های کانون های آگهی و تبلیغات همچنین تبیین دستورالعمل ها و بخشنامه های جدید در حوزه تبلیغات برای شفاف سازی و تسهیل امور متقاضیان و مراجعان در حوزه های مختلف از محورهای مهم مورد بحث در این همایش بود.
چگونگی صدور مجوزطرح های تبلیغاتی تا پایش و رصد آن ها، بخش های جدید سامانه، چالش های فرآیند دریافت تقاضا و صدور مجوز تاسیس کانون های تبلیغاتی و بررسی راهکارهای موجود برای ایجاد وحدت رویه در پاسخگویی به اربابان رجوع و مخاطبان در ادامه این همایش مورد توجه قرار گرفت.
همچنین سامانه سر در اصناف که به منظور تسهیل در صدور و تاییدیه نام و طرح تابلوهای معرف کاربری از سوی شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی، طراحی و به صورت آزمایشی در استان تهران عملیاتی شده است، در نشست امروز کارشناسان استان، معرفی و بررسی شد.
در پایان این نشست؛ جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدیران و کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی و کارشناسان تبلیغات استان های سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش ایرنا، دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری متمرکز دو رویداد بزرگ تبلیغاتی را در دی امسال، در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های خود برای همراهی با فعالان حوزه تبلیغات در دستور کار قرار داده است.
براین اساس، پانزدهمین نمایشگاه بین‏ المللی تبلیغات و بازاریابی در محل دائمی نمایشگاه بین‏المللی تهران از 12 تا 15 دی ماه، کانون‏های آگهی و تبلیغاتی، ارائه‏کنندگان خدمات و تولیدکنندگان کالاهای تبلیغاتی را گرد هم می‌آورد.
از سویی گردهمایی کارشناسان تبلیغات سراسر کشور نیز طبق برنامه و هماهنگیهای قبلی امروز گرد آمدند تا با بحث و تبادل به راهکارهای مشترک و سازنده در جهت ارتقا و رشد حوزه تبلیغات برای نیل به دستاوردهای مختلف گامهای موثر برداشته شود
کانون‌ها و شرکت‌های آگهی و تبلیغاتی در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، دانش و تجربه خود را در تولید و بازاریابی کالاها ، خدمات و تبلیغات به اشتراک خواهند گذاشت و تشکل‏های صنفی کانون‌های تبلیغاتی استان‌ها، زیرمجموعه‌هایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز شهرداری‌ها در کنار حضور شرکت‌های تبلیغاتی خارجی، هم‌افزایی تازه‌ایی را تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام /* 


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا