اخبار
۱۳۹۷/۱۰/۰۸          نویسندگان ضامن بقای فرهنگ و تمدن هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نویسندگان و پژوهشگران با نوشتن توانسته اند مفاهیم فرهنگی، دینی، اجتماعی، علمی و اخلاقی را در لابلای کلمات زنده نگه دارند.
به گزارش نای قلم حجت الاسلام ناصر خدایاری که در مراسم "گوءروش -11" در نکوداشت بهمن بهرامپور نویسنده و پژوهشگر ارومیه ای، در حوزه هنری آذربایجان غربی سخن می گفت، افزود: همه تمدن ها دارای دولت، اقتصاد، سیاست، اصول اخلاقی و عرف های مدون بوده اند و اباحیگری محض در هیچ تمدنی نبوده است که ما تمام این مولفه تمدن های گذشته را مخصوصا در ایران باستان و ایران دوره اسلامی، به واسطه خط و کتابت پژوهشگران و آثار نویسندگان می شناسیم.
وی در بخشی از سخنان خود با تجلیل از تلاش های پژوهش محور بهمن بهرام پور گفت: استاد بهمن بهرامپور طی دهها سال تلاش تحقیقی توانسته دهها جلد کتاب پژوهشی در حوزه مسایل تاریخی و اجتماعی و فرهنگی پدید آورد و به توسعه فرهنگی مردم و کشور کمک کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان ضمن تشکر از حوزه هنری به خاطر برگزاری سلسله محافل "گوءروش" در نکوداشت پیشکسوت های اهل قلم، آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را مبنی بر همکاری در برپایی این برنامه ها و توسعه آن اعلام داشت.
گفتنی است سلسله محافل گوءروش (دیدار، نکوداشت) از سال 1395 با هدف نکوداشت و تجلیل از نویسندگان و شاعران استان آذربایجان غربی، از سوی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری اتقلاب اسلامی استان در ارومیه شروع شد و امروز چهارشنبه 5 دیماه 97، یازدهمین مراسم گوءروش (گوءروش - 11) با حضور بیش از صد نفر از شعرا، نویسندگان، اصحاب رسانه و مسئولان فرهنگی استان در تجلیل از بهمن بهرام پور برگزار شد.
بهمن بهرامپور متولد 1329 است و تاکنون بیش از 40 جلد از کتابهایش در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و تاریخی منتشر شده است. او اهل نقده می باشد و در ارومیه زندگی می کند.

انتهای پیام/

 


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا