اخبار
۱۳۹۷/۰۶/۲۰          نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشتی جامعه با یار مهربان

یکی از محورهای اصلی توسعه فرهنگی "میزان سرانه مطالعه" است. در این میان برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی فرصت مناسبی است تا خرید کتاب را حداقل برای یک بازه زمانی کوتاه در سبد کالای مردم قرار داد و بتوان از این طریق جامعه را به سمت رشد آگاهی رهنمون ساخت.

در شرایط فعلی که با گسترش شبکه های اجتماعی و سهولت دستیابی به اینترنت، تمایل مردم به مطالعه کتاب کاهش یافته است به نظر می رسد برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای معرفی کتاب به مردم، آشتی جامعه با این یار مهربان و هم چنین سهولت دستیابی به کتاب باشد.

شانزدهمین نمایشگاه کتاب، تجلی تلاش‌های علمی و کارشناسانه مسوولان در استان است که به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سطح فرهنگ در جامعه برپا می ‌شود.

این رخداد بزرگ فرهنگی در واقع بهانه ای است برای فرهنگ دوستان و دوستداران اهل کتاب تا با حضور در فضایی مشترک و با نگرشی نوین در مقوله مسایل فرهنگی به واکاوی بپردازند و از دیدگاه های مختلف یکدیگر در این عرصه بهره ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران گفت که شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان از 20 شهریور تا 25 این ماه در محل نمایشگاه دائمی برپا می‌شود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب را 229 ناشر اعلام کرد که 144 ناشر به طور مستقل و 65 ناشر در قالب نمایندگی از استان های تهران، قم، مشهد، اصفهان و آذربایجان شرقی حضور خواهند داشت.

به گفته او در شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه 180 غرفه برپا می شود و 63 هزار و 550 عنوان کتاب در نمایشگاه در معرض دید قرار می‌گیرد.

خدایاری میزان تخفیف نمایشگاه کتاب را 30 درصد عنوان کرد و بیان داشت که 10 درصد توسط ناشر، 10 درصد از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و 10 درصد توسط موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران تامین و در قالب بن کارت الکترونیکی توسط بانک شهر مستقر در نمایشگاه عرضه می شود.

وی اضافه کرد: نمایشگاه کتاب در سه سالن برپا می شود که سالن های شماره یک و دو شامل کتاب هایی با موضوع عمومی، پزشکی، زبان، حقوقی، دانشگاهی، کشاورزی، کودک و نوجوان و هنر خواهد بود و سالن شماره سه شامل غرفه های متعدد نماز و آموزشی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به این نیز اشاره کرد که موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران اقدام به راه اندازی سایتی جهت پیش فروش بن کارت کرده است تا علاقمندان بتوانند با مراجعه به سایت bon.icfi.ir بن کارت را قبل از شروع نمایشگاه تهیه کنند.

وی همچنین اظهار داشت: کتاب فروشی های ختایی، علوم دانشگاهی، آوا، سرای بشری، پاتوق کتاب، شریعتی، شهر کتاب پزشکی، دانشیار و حسینی اصل در ارومیه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب اقدام به فروش کتاب از طریق بن کارت می کنند و اگر مراجعه کننده ای نتوانست کتاب دلخواه خود را از نمایشگاه تهیه کند می تواند با مراجعه به کتابفروشی های معرفی شده کتاب خود را با همان بن خریداری شده تهیه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به هماهنگی انجام شده با سازمان اتوبوسرانی شهر ارومیه، جهت ایاب و ذهاب بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب استان افزود:‌ چند دستگاه اتوبوس در ساعات برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب ارومیه در مسیر کاشانی تا محل برگزاری نمایشگاه در پارک جنگلی، آماده سرویس دهی رایگان به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب هستند.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده شهری برای حضور شهروندان در شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ارومیه گفت: به همین منظور، 100 قطعه پوستر و 25 بنر تبلیغاتی برای نمایشگاه مذکور منتشر و در سطح شهر توزیع شده است.

خدایاری از تشکیل ستاد برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه خبر داد و افزود: استانداری، شرکت مخابرات، اداره کل آموزش و پرورش، فرماندهی نیروی انتظامی، نهاد کتابخانه های عمومی، معاون سیاسی، امنیتی، و اجتماعی استانداری، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، فرمانداری، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و شرکت بین المللی نمایشگاه های بین المللی ارومیه به عنوان اعضای ستاد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود انعکاس قابلیت‌های کتاب در قیاس ملی و استانی، تسهیل در دستیابی آسان به تازه های نشر و قرار گرفتن کتاب ناشران سراسر کشور در یک مجموعه در زمان معین در موضوعات مختلف، ایجاد فضای مناسب برای تعامل و ارتباط بین ناشران بومی با ناشران استان های دیگر، مبادله کتاب های تولید شده ناشران با یکدیگر، حمایت از ناشران و آثار تولید شده مولفان بومی، تقویت نهضت کتابخوانی و بالا بردن فرهنگ مطالعه و خرید کتاب جهت تجهیز کتابخانه های عمومی، ادارات، سازمان ها و نهادها با تخفیف های ویژه در حمایت از مولفان و ناشران را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه برشمرد.

وی برگزاری جلسات نقد کتاب، رونمایی کتاب مولفان بومی، برپایی ایستگاه نقاشی را از برنامه های جنبی نمایشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا