اخبار
۱۳۹۷/۰۶/۰۵          به دنبال توزیع عدالت فرهنگی در استان هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: توجه به عدالت فرهنگی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و به دنبال توزیع عادلانه آن هستیم.

دکتر ناصر خدایاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا تلاش می کنیم مسیر خدمات فرهنگی را به جای اینکه از مرکز استان به مرزها توسعه دهیم، از مرزها به مرکز استان سوق دهیم.

وی تصریح کرد: بدون نقشه راه نمی توان برنامه های فرهنگی اجرا کرد و این مهم را به معاونت فرهنگی، هنری، اداری مالی-،بخش رسانه وکانونهای فرهنگی وهنری مساجداعلام کرده ایم.

خدایاری افزود: نقشه راه فرهنگی ضمن اینکه باید متناسب با توانمندی ها و شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان باشد، باید در چارچوب اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران، اسناد تدوین شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سند توسعه فرهنگی استان مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه نقشه راه فرهنگی استان از لابلای نقشه راه اقتصادی اجتماعی و توسعه استان می گذرد، اضافه کرد: اگر چه فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه اجتماعی و اقتصادی معرفی می شود ولی رشد آن همگام با رشد سایر زمینه هاست لذا توسعه فرهنگی پابه پای توسعه استان در سایر حوزه ها می تواند روی دهد.

وی اظهار امیدواری کرد با گام هایی که در دولت تدبیر و امید در راستای توسعه همه جانبه استان برداشته شده است شاهد توسعه فرهنگی نیز باشیم.

خدایاری اذعان کرد: در نقشه راه فرهنگی استان، شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی، هنری و رسانه ای، سیاست جذب آنها و برنامه ریزی در راستای آموزش جذب شدگان مورد توجه جدی است که هنوز آمار دقیقی به دست نیامده است.

وی همچنین بر افزایش مهارت های فرهنگی نیروی انسانی موجود در عرصه فرهنگ و هنر استان، توزیع عادلانه سرمایه های فرهنگی، حفظ میراث فرهنگی، همسویی و هم افزایی با دستگاه هایی که بتوانند پاسدار میراث فرهنگی باشند، تاکید و اضافه کرد: مهارت افزایی را در نقشه راه مدنظر قرار داریم که مهمترین آنها مهارت مدیریت تنوع فرهنگی، داشتن مهارت دانش الکترونیکی، تفکر استراتژیک، فضاسازی فرهنگی و آشنایی با محیط، جغرافیا و طبیعت فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود گسترش مرزهای فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: محیط فرهنگی آذربایجان غربی محدود به داخل استان نمی‌شود و بلکه به سبب مرزی بودن محیط فرا مرزی را نیز شامل می‌شود که از آن‌ها اثر می‌پذیرد و اثر نیز می‌گذارد و به همین سبب باید در این زمینه برنامه‌ریزی فرهنگی هنری داشته باشیم و مرزهای فرهنگی را گسترش دهیم.

به گفته خدایاری 17 نهاد فرهنگی در استان وجود دارد که به صورت جزیره ای عمل می کنند و ما تلاش می کنیم در راستای همسویی و هم افزایی آنها قرارگاه مشترک ایجاد شود تا بتوانند در کنار هم فعالیت کنند.

وی درادامه سخنان خودازبرگزاری نمایشگاه سراسری کتاب درارومیه خبردادوگفت: شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه درماه جاری وبه مدت شش روزدایرمیشود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: نمایشگاه کتاب ارومیه از ۲۰ الی ۲۵ شهریور سال جاری در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب فرصتی است تا مردم مایحتاج مطالعات و کاوش و تحقیق های خود را با خرید و تهیه ی بسته ها و محصولات فرهنگی چاپی تامین کنند.

خدایاری در خصوص مشکلات کاغذ مطبوعات نیز اظهار کرد: مسئله کاغذ یک مشکل سراسری است و ما نیز پیگیری می‌کنیم تا کمک‌هایی در این زمینه از تهران برای آذربایجان غربی انجام شود و با توجه به شرایط کشور که شرایطی خاص‌تر است باید تلاش کرد که مشکلی در زمینه کاغذ وجود نداشته باشد.

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا