اخبار
۱۳۹۷/۰۶/۰۴          همزمان با هفته دولت 204 میلیارد ریال طرح عمرانی در آذربایجان غربی افتتاح می شود

همزمان با هفته دولت:

204 میلیارد ریال طرح عمرانی در آذربایجان غربی افتتاح می شود

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بیش از 20 طرح عمرانی راه و شهرسازی  به ارزش 204 میلیارد ریال با استفاده از اعتبارات عمرانی ملی و استانی همزمان با هفته دولت در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات استان آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک قدم روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های مرمت و بازسازی حاشیه شهرها، بهسازی و آسفالت روستایی و کلنگ زنی و احداث تقاطع غیرهمسطح و مکان های آموزشی در استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: 6 طرح در بخش ساماندهی حاشیه شهرها با حدود پنج میلیارد ریال هزینه در شهرستان های ارومیه، خوی، مهاباد و بوکان به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: یک بابا مدرسه 12 کیلاسه در ارومیه کلنگ زنی می شود و همچنین مراحل احداث و بهره بردار تقاطع غیرهمسطح کیلومتر 25 خوی قطور نیز آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: 14 طرح نیز در بخش بهسازی و آسفالت روستایی با هزینه ای بالغ بر 170 میلیارد ریال در شهرستان های ارومیه، اشنویه و میاندوآب به بهره برداری می رسد.

مبارک قدم با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه این استان دارای پنج پایانه مرزی است، گفت: آذربایجان غربی 23 درصد پایانه های مرزی کشور را به خود اختصاص داده و وجود این پایانه ها فرصت بزرگی برای توسعه اقتصادی منطقه است.

وی افزود: نزدیک به 17 هزار نفر راننده در بخش حمل و نقل فعالیت کرده و سالانه نزدیک به 12 میلیون تن بار را در کشور جابجا می کنند

وی ادامه داد: سالانه هفت میلیون مسافر در جاده های اسن استان تردد می کنند و همچنین سه میلیون مسافر نیز از مرزهای آذربایجان غربی تردد می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 44 نقطه حادثه خیز در جاده های استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۳۵ نقطه پرتصادف و 9 نقطه مستعد حادثه است که تمامی این نقاط حادثه خیز آشکارسازی شده اند

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا