اخبار
۱۳۹۷/۰۴/۲۷          بیش از ۱۷ هزار نفر مستمری بگیر سازمان بهزیستی در استان

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۱۷ هزار و ۳۴۲ نفر مستمری بگیر بهزیستی استان می باشند.

ه گزارش آراز خبر، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی که در محل سالن خانه مطبوعات برگزار شد، اظهار داشت: شکل گیری سازمان بهزیستی به فرمان امام خمینی با ادغام ۱۶ نهاد و Ngo وقت که در راستای اهداف بهزیستی بودند انجام شد.

سعید فریور هدف از تشکیل سازمان بهزیستی را خدمت رسانی به افراد نیازمند و جامعه معلولین و کودکان بی سرپرست و‌ بد سرپرست خوانده و بیان کرد: سازمان بهزیستی بیش از ۱۵۰ وظیفه که گاها به ۱۸۰ مورد نیز می رسد، را بر عهده دارد که این فعالیت ها در سالجاری با شعار بهزیستی بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه بِه زیستن انجام می گیرد.

این مسوول در خصوص اقدامات این اداره در هفته بهزیستی گفت: ارائه خدمات رایگان همچون شنوایی سنجی و فیزیوتراپی از طریق ادارات بهزیستی، اجرای تئاتر گروه معلولین در استان، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی برای جامعه هدف بهزیستی از جمله برنامه های در نظر گرفته برای هفته بهزیستی در استان است.

وی با اشاره به کلاس ها و اردوهای آموزشی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب نیز برگزار خواهد گشت، عنوان کرد: برگزاری همایش ویژه روز دختر در راستای حمایت های روانی و اجتماعی از دختران نیز از دیگر برنامه های هفته بهزیستی در استان لست.

فریور، با اعلام برگزاری همایشی در هفته بهزیستی در تهران با حضور معلولان تحت پوشش این اداره، افزود: ۱۴ نفر از معلولین نخبه استان با درخشش در زمینه های فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی به همراه نمایندگان انجمن های مربوطه و با حضور مدیریت اداره بهزیستی آذربایجان غربی جهت حضور در همایش به سالن اجلاس سران در تهران اعزام می شوند.

وی تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی را ۶۹ هزار و ۹۳ خانوار اعلام کرده و افزود: در کل ۲۸۰ هزار و ۴۵۶ نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و ۱۷ هزار و ۳۴۲ نفر نیز مستمری بگیر سازمان بهزیستی می باشند.

این مسوول بیان کرد: ۶۴ مرکز توان بخشی در استان وجود دارد و ۹۰۶ مرکز امور اجتماعی نیز در استان فعالیت می کنند، که مهد کودک ها را نیز شامل می شود .

*پرداخت ۳۵۰ هزار تومان به اقوام نزدیک سرپرست کودکان بی سرپرست و بد سرپرست

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی صبح امروز در این نشست خبری گفت: تعداد ۵۰ نفر کودک ۰ تا ۳ سال در خانه های کودک سازمان بهزیستی استام تحت پوشش این سازمان قرار گرفته اند که در سه ماهه اول سال جاری ۱۰ نفر کودک به سرپرستی واگذار شده اند.

مهرداد مطلبی با اشاره به اینکه تمامی کودکان تحت پوشش بهزیستی شرایط واگذاری را ندارند، بیان کرد: اگر کودکی اقوام و جد پدری را برای نگهداری داشته باشد سازمان بهزیستی با پرداخت مبلغ ۳۵۰ هزار تومان سرپرستی آنان را به اقوام نزدیک واگذار می نماید.

این مسوول افزود: تعداد ۳۰۷ نفر نوجوان زیر ۱۸ سال بد سرپرست و بی سرپرست تحویل اقوام خانوادگی شده است با پرداخت کمک هزینه ۳۵۰ هزارتومانی شده است که این مبلغ برای نگهداری کودکان در خانه های کودک ۳۰۰ هزار تومان می باشد.

وی با اعلام اینکه در سال جاری ۳ کودک از این مرکز نگهداری کودکان ترخیص و ۵ کودک نیز در شرف اعطای سرپرستی و واگذاری به خانواده متقاضی هستند، افزود: ۲۱ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان فعالیت دارند، که ۱۱۵ از آن ها دختر و ۱۷۸ پسر هستند.

مطلبی، تصریح کرد: هم اکنون ۷۰۰ نفر متقاضی فرزندخواندگی در استان وجود دارند که از جمله شرایط اعطای فرزند به افراد می توان به سواد کافی، تمکن مالی، بیمه و درآمد مشخص و سن کافی اشاره کرد.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته بهزیستی در محل خانه مطبوعات برگزار شد، اعلام کرد: ۴۸ واحد مسکن برای معلولین به مناسبت هفته بهزیستی در سطح استان افتتاح خواهد شد.

وی توزیع این واحدهای مسکونی را از محل اعتبارات بهزیستی در هر شهر خوانده و بیان کرد: ۱۵ واحد در ارومیه، ۱۰ واحد در ماکو، ۸ واحد در مهاباد، ۳ واحد در پیرانشهر و چندین واحد نیز در میاندوآب و سردشت اماده بهره برداری هستند.

نبی زاده با اشاره ب اینکه مساکن ساخته شده در شمال استان از محل اعتبارات منطقه آزاد می باشد، افزود: در شمال استان به دلیل گران بودن زمین از اعتبارات منطقه آزاد در امر مسکن استفاده شده که شامل شهرستان های ماکو، پلدشت و شوط بوده و با اعتبار ۵۸۴ میلیون تومان انجام گرفته است و از برنامه سازمان است که هیچ مددجو و معلولی بدون مسکن نماند.

نبی زاده با اعلام اینکه مابقی واحدهای مسکونی در سایر شهرستان ها با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی احداث شده اند، تصریح کرد: به خانوارهای با بیش از دو معلول در مناطق شهری ۳۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی نیز ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا می شود.

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا