اخبار
۱۳۹۷/۰۲/۲۹          مردم به کدام رسانه‌ها بیشتر اعتماد دارند؟

محققان عنوان کردند: اگرچه اخبار جعلی سریع‌تر و بیشتر در رسانه‌های اجتماعی انتشار پیدا می‌کنند، اما اخبار چاپی و رسانه‌های سنتی خبری، قابل اعتمادترین منابع خبری هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت خبری اروپا، امروزه اینترنت از راحت‌ترین روش‌های دسترسی به منابع خبری آنلاین است، اما تا چه اندازه می‌توان به این منابع اعتماد کرد؟

محققان اعلام کردند: با ظهور رسانه‌های دیجیتال خبری، ظهور اطلاعات ناموثق آنلاین افزایش یافته استهمچنین بنا بر اظهارات آنها افزایش سواد رسانه‌ای و تجزیه و تحلیل اخبار از مهمترین شیوه‌های تشخیص صحت خبر است.

در سال 2018، کمیسیون اروپا اقداماتی را جهت مقابله با گسترش و تاثیر اطلاعات اشتباه آنلاین در اروپا انجام داد.

برخلاف دسترسی بسیار گسترده به اخبار آنلاین، اعتماد کاربران به رسانه‌های خبری، به ویژه در منابع آنلاین، کم است، البته این شرایط، با توجه به سن، تحصیلات و کشورهای مختلف متفاوت است و باید در نظر داشت که روزنامه‌های معروف، همچنان مخاطبان خود را دارند.

مهمترین سوال اینجاست که آیا بازار اخبار دیجیتال موفق بوده است؟

محققان اظهار کردند: برخی از سایت‌های خبری توجهی به ارائه خبر ندارند و تنها قصد آنها افزایش درآمد و تبلیغات است.

این چنین فضاهایی باعث شکست بازار خبری دیجیتال می‌شوند با این حال، نظارت تنها راه‌حل نیست و تجزیه و تحلیل هر فرد بسیار ضروری است.

افزایش سواد رسانه‌ای و بررسی واقعیت، می‌تواند بسیار موثر باشد.

مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا (JRC) نتایج مطالعه خود در مورد اخبار جعلی و انتقال رسانه‌های خبری به حوزه آنلاین را منتشر کرده است.

انتهای پیام

 


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا