اخبار
۱۳۹۷/۰۲/۰۲          بررسی مشکلات مطبوعاتی حوزه امور مالیاتی با حضور مدیر کل و معاونین اداره کل امور مالیاتی

" نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات مطبوعاتی حوزه امور مالیاتی" با حضور مدیر کل و معاونین اداره کل امور مالیاتی در محل سالن جلسات خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات استان، مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به اینکه دیدگاه ما در مورد مطبوعات و دفاتر رسانه ای، بعد درآمدی آن نیست، گفت: در خصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی به کمک رسانه ها نیاز داریم.

یعقوب مزرعه لی با اشاره به اینکه اغلب مسائل و مشکلات مبتلا به حوزه مطبوعات و دفاتر رسانه ای استان مربوط به عدم رعایت شکلی قوانین از جمله عدم ارائه اظهارنامه در موعد مقرر یا تشخیص طبقه بندی شغلی از جهت عمل به تکالیف قانونی است، گفت: دیدگاه ما در مورد مطبوعات بعد درآمدی نیست.

وی افزود: در این راستا ضمن توصیه به آشنایی اهالی مطبوعات با قوانین و مقررات مالیاتی جهت برخورداری از معافیت های مقرر در قانون از تمام اختیارات قانونی خود در جهت بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی قطعی شده اهالی مطبوعات استفاده می کنیم.

مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی  در ادامه نقش مهم درآمد های مالیاتی در اداره و حفظ استقلال اقتصادی کشور و مقابله با فشارهای اقتصادی خارجی را یادآور شد و افزود: در جهت نیل به این اهداف نیازمند کمک رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی هستیم.

وی ایجاد آرامش در فضای تعامل با مؤدیان استان و جلب رضایت آنها را از اهداف مهم دستگاه مالیاتی استان عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستان سال گذشته 2380 میلیارد ریال از جرائم مالیاتی مؤدیان استان بخشوده شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه وصول معوقات مالیاتی را از رویکرد های اصلی دستگاه مالیاتی استان در سال 96 اعلام کرد و افزود: در سال گذشته با هدف جلوگیری از وارد آمدن فشار به مؤدیان خرد توانستیم 870 میلیارد ریال تنها از محل معوقات دو شرکت دولتی وصول کنیم.

 مزرعه لی با بیان اینکه معوقات کلانی در استان وجود دارد که بخش اعظم آن متعلق به کارت های بازرگانی اجاره ای است، از تداوم برنامه ریزی روی وصول معوقات مالیاتی در سال 97  خبر داد.

نائب رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: با توجه به نیاز احصای شده توسط خانه مطبوعات مبنی بر وجود داشتن برخی سؤالات و مشکلات مالیاتی اصحاب رسانه این دیدار برگزار شد تا به سؤالات فعالان رسانه و مدیران رسانه ها پاسخ داده شود.

 عبدالسلام معروفی با پیشنهاد برگزاری جشنواره " رسانه و مالیات" خاطرنشان ساخت: در حال حاضر شاهد کاهش محسوس فروش و درآمد نشریات محلی و سراسری هستیم اما همچنان برخی مشکلات مالیاتی گریبانگیر اصحاب رسانه می باشد که انتظار می رود با تعاملات سازنده اداره کل مالیاتی و خانه مطبوعات این مشکلات به حداقل ممکن برسد.

در ادامه این نشست مدیران و سرپرستی نشریات و مدیران مطبوعات سراسری و محلی سؤالات و مشکلات خود را مطرح کردند.

اختصاص واحد رسیدگی ویژه جهت ایجاد وحدت رویه و رسیدگی تخصصی به پرونده های مالیاتی حوزه مطبوعات در ادارات مالیاتی استان، برگزاری کارگاه آموزشی شیوه تنظیم اظهارنامه در اردیبهشت ماه سال جاری، انتخاب و معرفی رابط مالیاتی – مطبوعاتی جهت راهنمایی و تسهیل امور مالیاتی اهالی مطبوعات از جمله مواردی بود که در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی حوزه مطبوعات استان آذربایجان غربی در مورد آن تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا