اخبار
۱۳۹۶/۱۲/۰۵          پنجمین مجتمع فرهنگی دیجیتال آذربایجان غربی افتتاح شد

مجتمع فرهنگی دیجیتال شهید کوچری خوی با حضور مسئولان آذربایجان غربی و شهرستانی با هدف تولید محتوای اسلامی و ایرانی در فضای مجازی و بومی سازی فرهنگ و هنر به بهره برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز شنبه در آئین افتتاح این مجتمع با اشاره به اهمیت فضای مجازی و سفارشات رهبری درباره این موضوع گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، ایران باید با رسیدن به تراز کشورهای سایبری در قانون گذاری و تکوین مقررات فضای مجازی سهیم باشد و ره اندازی این نوع مجتمع ها در نیل به انجام این فرمایشات است.

حجت الاسلام محمد باقر کریمی افزود: طبق آمار موجود در حال حاضر 70 درصد مردم کشور در فضای مجازی فعال هستند و این نشان از لزوم توجه بیشتر به این فضا به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه هر کاربر فضای مجازی حداقل در 15 کانال و گروه تلگرامی عضویت دارد، بیان کرد: این عضویت ها نشان از نفوذ بالای این فرهنگ بر فضای فرهنگی کشور بوده و فضای سایبری بازار عرضه و مصرف فرهنگ و هنر کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

امام جمعه شهرستان خوی نیز در این مراسم گفت: فضای مجازی و حضور بیش از حد مردم در آن، لزوم فرهنگ سازی توسط مسئولان و توجه بیش از پیش به این مهم را یادآوری می کند.

حجت الاسلام سید رضی شکوری افزود: آسیب های حاصل از فضای مجازی باید شناسایی شده و محتواهایی با محوریت موضوع های دینی و انقلابی در آن تولید و نشر شود.

رئیس اداره ارشاد اسلامی خوی هم در این مراسم گفت: امروز با افتتاح این مرکز دیجیتال توجه هرچه بیشتر به رصد فضاهای مجازی شهرهای شمال استان محیا شده و برای کم شدن آسیب های اجتماعی احتمالی حاصل از این فضا امیدوار هستیم.

پیمان تابان فر افزود: بالغ بر150 میلیون ریال اعتبار برای راه اندازی این مجتمع در خوی هزینه شده است.

به گزارش ایرنا مجتمع های فرهنگی دیجیتال به منظور اتصال شهرستان ها به شبکه ملی فرهنگ و با هدف فرهنگ سازی، آموزش، تولید وعرضه محتوا در فضای مجازی و رسانه های دیجیتال و مجازی ایجاد می شود.

مجتمع فرهنگی دیجتال خوی، پنجمین مرکز، بعد از شهرهای ارومیه، میاندوآب، بوکان و شاهی ندژ است.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا