اخبار
۱۳۹۶/۱۲/۰۲          کاهش شدید مراجعه سوئدی‌ها به روزنامه‌های کاغذی

سهم روزنامه‌های چاپی در تغذیه خبری مردم سوئد به شدت رو کاهش است و مردم ترجیح می‌دهند از پایگاه‌های اینترنتیِ همان روزنامه‌ها، برای تامین اخبار استفاده کنند.

بر اساس آمارها، در حال حاضر تنها ۳۷ درصد مردم این کشور روزنامه‌های چاپی را مطالعه می‌کنند و نزدیک به ۷۰ درصد مردم از راه موبایل‌های هوشمند، اخبار را دنبال می‌کنند و به همین اندازه نیز به اخبار تلویزیونی نگاه می‌کنند.

روزنامه‌های اصلی سوئدی عبارتند از: روزنامه داگنز نیتر Dagens Nyheter با گرایش لیبرالی، روزنامه‌های اسونسکا داگبلادت Svenska Dagbladet و اکسپرسن با گرایش محافظه‌کاری و افتون بلادت با گرایش مستقل و متمایل به سوسیال دموکرات.

شبکه‌های رادیو تلویزیونی مهم این کشور هم عبارتند از: کانال چهار TV۴، رادیو سوئد SR و تلویزیون سوئد SVT. با آنکه SVT و SR دولتی هستند و از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ولی کاملاً مستقل و بی‌طرف عمل می‌کنند به همین خاطر، از میزان اعتماد بالایی نزد مردم برخوردار هستند.

بر اساس همین گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در سوئد آن را تهیه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده، شبکه‌های اجتماعی هم رشد بالایی در سوئد دارند؛ ۷۰ درصد مردم این کشورر، عضو فیس بوک هستند و ۳۶ درصد هم از آن به عنوان منابع خبری استفاده می‌کنند.  

در میان خبرگزاری‌های سوئد هم خبرگزاری رسمی سوئد TT در زمینه اخبار داخلی و خبرگزاری AFP در زمینه اخبار خارجی، بیشترین نفوذ را در این کشور دارند.

کمال صادقی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا