اخبار
۱۳۹۶/۱۱/۱۰          سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در ارومیه افتتاح می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به افتتاح اشاره کرد و گفت: 27 فیلم از فیلم های جشنواره فجر از تاریخ 14 لغایت 22 بهمن ماه در سینما آزادی ارومیه اکران می شود.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سومین دوره از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که در ارومیه افتتاح می‌شود از بازیگران مطرح کشوری دعوت شده است.

وی اضافه کرد: از بازیگران مطرح کشور همچون مسعود کیمیایی، پرویز پرستویی، عزت‌الله انتظامی، لیلا حاتمی، مهناز افشار، مریلا زارعی و هومن سیدی برای افتتاح جشنواره فیلم فجر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارومیه دعوت شده است.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به استقبال کمرنگ مردم از جشنواره استانی فیلم فجر در سال های گذشته، افزود: امسال با توجه به رفع برخی محدودیت ها و همچنین فروش گیشه ای بلیط با نرخ پایین امیدواریم استقبال خوبی از فیلم های فجر شود.

وی از راه یابی آثار هنرمندان استان به نمایشگاه و مسابقه آثار هنرهای تجسمی در تهران خبر داد و گفت: اثر مشترک یاسر قادر و شیدا فلاح در بین 150 اثر منتخبی است که از بین 9 هزار اثر هنرمندان کشور انتخاب شده است.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: همچنین اثر آقای قوجاری در نمایشگاه هنرهای تجسمی تهران به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی 10 هنرمند استان در نگار خانه میلان خبر داد و گفت: این نمایشگاه ساعت 10 صبح 12 بهمن ماه به مناسبت دهه فجر گشایش خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه گفت: به مناسبت بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نقش اقوام و ادیان در این رویداد مهم، جشن ویژه اقلیت های دینی در ارومیه برگزار می شود.

کریمی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی سه کمیته فرهنگی و هنری، اقلیت های دینی و مساجد را برعهده دارد که اقلیت های دینی ١٠ برنامه مختلف فرهنگی و ورزشی را اجرا می کند.

وی افزود: همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور و شب ٢٢ بهمن همزمان با گلبانگ الله اکبر، ناقوس کلیساهای استان به صدا در می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: از دیگر برنامه های کمیته اقلیت های دینی، دیدار با خانواده های شهدای مسیحی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله رشته ورزشی والیبال بین ارامنه و آشوریان است.

به گفته کریمی اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌ غربی بیش از 400 عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌های فرهنگی در یک هزار و 200 مسجد استان و 400 برنامه تحت عنوان جشن انقلاب در محلات استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتتاح ٣٩ کانون فرهنگی هنری، پنج کتابخانه جدیدالتاسیس، مجتمع دیجیتالی خوی و پلاتو نمایش، برگزاری محافل و تالارهای گفت‌و‌گو، برگزاری نمایشگاه‌های هنری و صنایع دستی، اجرای نمایش صحنه ای، ارائه بسته‌های فرهنگی و رونمایی از کتاب را از دیگر ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر در تمام شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان کرد.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا