اخبار
۱۳۹۶/۱۱/۰۲          خبرنگاران برای تولید محتوا گام بردارند

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: خبرنگاران ضمن در نظر گرفتن مصالح جامعه باید برای تولید محتوا گام بردارند و برای بهبود بخشیدن به رتبه‌های استان در شاخص‌های مختلف توسعه به صورت جدی اهتمام کنند.

یوسف پیربوداقی امروز در دیدار هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی با مدیر و خبرنگاران خبرگزاری فارس آذربایجان غربی، اظهار کرد: خبرنگاران برای بهبود شاخص‌های توسعه‌یافتگی در استان باید به صورت جدی تلاش کرده و کار رسانه‌ای قوی، منسجم و گسترده‌ای انجام دهند.

وی ضمن ابراز تاسف از رتبه توسعه‌یافتگی استان و نامطلوب ارزیابی کردن آن، گفت: هم اکنون در این زمینه رتبه 27 یا 28 را داریم که برخی نقل و قول‌ها مبنی بر رتبه 23 استان نیز شنیده می‌شود ولی درست بودن آن بعید به نظر می‌رسد.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی بر لزوم توجه رسانه‌ها به ظرفیت مرزی استان اشاره کرد و بیان داشت: رسانه‌های جمعی در استان باید برای برشماری مزیت‌های مرزی بودن استان اهتمام ورزیده و میزان استفاده از این قابلیت‌ها یا تبدیل آن به محملی برای رانت‌خواری و فساد اقتصادی را ارزیابی کنند.

پیربوداقی ضمن ابراز تاسف از وجود یک سری چالش‌های درون سازمانی در بین رسانه‌های آذربایجان غربی از وجود رویه فعلی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه اصحاب رسانه به جای تقویت همدیگر، همفکری و همدلی در جهت مخالف عمل کرده و اقدامات یکدیگر را خنثی می‌کنند در حالی که خبرنگاران می‌توانند و باید مسئولان را از خواب بیدار کرده و آنها را به کار و رفع مشکلات وادار کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: وجه تمایز خبرگزاری فارس استان از سایر رسانه‌ها پرداختن به آسیب‌های اجتماعی است ولی با این همه همچنان در این زمینه جای کار و فعالیت بیشتر وجود دارد تا اینکه این فعالیت‌ها از تاثیرگذاری لازم برخوردار باشد.

پیربوداقی با بیان اینکه از خبرگزاری فارس نسبت به سایر رسانه‌ها برای انجام کار قوی و تاثیرگذار انتظار بیشتری وجود دارد، ادامه داد: تا به امروز این رسانه به مباحث مطرح در حوزه آسیب‌های اجتماعی بیشتر از سایر رسانه‌ها وارد شده و تاثیرگذار هم بوده است اما می‌طلبد که به موضوع‌ها و دغدغه‌های موجود در زمینه‌های مختلف نیز با قدرت وارد شده و حرکت موثری داشته باشد.

* لزوم شکل‌گیری روحیه تعامل در رسانه‌های آذربایجان غربی

مدیر خبرگزاری فارس آذربایجان غربی هم در این دیدار بر لزوم شکل گرفتن روحیه همکاری و تعامل بین رسانه‌های جمعی صرف‌نظر از دیدگاه‌های سیاسی و سلایق فکری، گفت: در صورتی که هم‌افزایی و همکاری بین اصحاب رسانه شکل گیرد در زمینه‌های مختلف می‌توانند به بهترین شکل ایفای نقش کنند.

میثم قربانی بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ای استان برای ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در آذربایجان غربی تاکید کرد و بیان داشت: خبرنگاران فعال در همه رسانه‌های جمعی باید تامین منافع ملی و مصالح استانی را در اولویت قرار دهند و به صورت فراجناحی فعالیت کنند.

*درصورت تعامل می‌توان مشکلات موجود در عرصه رسانه را برطرف کرد

یدالله قربانی مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی بر لزوم رفع مشکلات موجود در عرصه رسانه تاکید کرد و گفت: خبرنگاران، مدیرمسئول‌ها، توزیع‌کننده‌ها و ... در زمینه‌های مختلف دغدغه‌‌های زیادی دارند، در صورت هم‌اندیشی و همکاری می‌توانند دغدغه‌های‌شان در همه عرصه‌ها را برطرف کنند بعد به چالش‌‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی وارد شوند.

منبع: فارس


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا