اخبار
۱۳۹۶/۱۰/۲۸          سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور شاعرانی از ایران و کشورهای آذربایجان، عراق و ترکیه دهه کرامت سال آینده در ارومیه و در کنار آن، جشنواره شعر در مهاباد و میاندوآب نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی در نخستین جلسه اتاق فکر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که با هدف بررسی وضعیت جشنواره در سال‌های گذشته، نحوه مشارکت و تلاش برای افزایش سطح کمی و کیفی این جشنواره در سال آینده برگزار شد، اظهار داشت: تغییر نگرش در رویکرد آذربایجان غربی به جشنواره بین المللی شعر رضوی احساس شد و در سیزدهمین دوره برگزاری این جشنواره اتفاق می افتد.

وی افزود: برنامه های جشنواره بین المللی شعر رضوی سال آینده بسط و گسترش می یابد.

کریمی اشعار ارائه شده در جشنواره های شعر رضوی را از نظر کیفی خوب ارزیابی و اضافه کرد: امیدواریم این جشنواره در سال آینده نیز که فرصتی برای تبادل اطلاعات بین شعرای کشورمان و کشورهای همسایه است با کیفیت بهتر از سال گذشته برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: جشنواره شعر رضوی فرصتی استثنایی برای ترویج آموزه‌های دینی و معرفتی است و استقبال شاعران در داخل و خارج کشور بیانگر گسترش ادبیات دینی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وحدت اقوام را می توان به واسطه جشنواره شعر رضوی قوت بخشید، افزود: با توجه به ترکیب جمعیتی استان آذربایجان غربی می توان از ظرفیت شعرای اهل سنت نیز استفاده کرد.

کریمی اضافه کرد: تنها شاعران شیعی مذهب نیستند که از سر ارادت و عشق، به مدح و ستایش ائمه اطهار(ع) می‌ پردازند، بلکه سروده‌ های شاعران اهل تسنن دلیل ارادات آنها به اهل بیت(ع) است که در این راستا برای نخستین بار برگزاری شعر رضوی در دهه کرامت با عنوان«رایحه رضوی» به زبان کردی در مهاباد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: شاعران اهل سنت در این محفل سروده های خود در ارتباط با ائمه اطهار و امام رضا (ع) را به زبان کردی قرائت می کنند و از تمام شرکت کنندگان تجلیل می‌شود‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: همچنین در سیزدهمین جشنواره شعر رضوی، برنامه "عصر موسیقی" ویژه عاشیق ها در شهرستان میاندوآب برگزار می شود.

وی در عین حال یادآور شد: در راستای گسترش فرهنگ رضوی و بازگویی سیره امام رضا (ع) سه برنامه در سطح استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

کریمی توضیح داد: در راستای پرورش کودکان و نوجوانان با استفاده از معارف رضوی "جشنواره رضوی" توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، زیر سایه خورشید به عنوان یکی از برنامه های آستان قدس رضوی توسط دارالحافظین استان و شعر بین المللی رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود که یکی از بهترین جشنواره ها در سطح کشور محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: در جشنواره بین المللی شعر رضوی برخی از منتخبین جشنواره رضوی ویژه کودکان و نوجوانان نیز می توانند سروده های خود را در جشنواره بین المللی شعر رضوی استان ارائه دهند.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا