اخبار
۱۳۹۶/۱۰/۲۸          یکی از کارکردهای مهم رسانه ها امید‌آفرینی در جامعه است

استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از کارکردها و اهداف مهم رسانه ها امید‌آفرینی بین مردم جامعه است.

محمدمهدی شهریاری در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات اظهار داشت: رسانه ها در رشد و توسعه اجتماعی نقش بسزایی دارند و می توانند در پیشبرد برنامه ها، ایجاد انگیزه و رشد در جامعه همکار خوبی برای دولت و مسوولان باشند.

وی با بیان اینکه انتقاد باید در جهت سازندگی باشد، افزود: نگرش رسانه ها به حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید به صورت حرفه ای و نه سلیقه ای و منافع شخصی باشد چراکه در اینصورت کشور نمی تواند پیشرفت کند.

شهریاری تصریح کرد: در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی باید واقعیت‌ها به دور از سیاه نمایی و القای یاس و نا‌امیدی در جامعه منتشر شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بزرگنمایی آسیب های اجتماعی و کمبودها در فضای رسانه ای یک آسیب است، اضافه کرد: با توجه به موقعیت سوق الجیشی کشور و استان از پتانسیل و توانایی های زیادی در بخش های مختلف اقتصادی برخورداریم که رسانه ها باید برجسته کنند.

وی با بیان اینکه مطبوعات و رسانه ها بايد عاملي براي هم افزايي و همبستگي اجتماعي باشند، متذکر شد: تعصبات خشک قومیتی باعث عقب ماندگی و فرار سرمایه گذارهای داخلی و خارجی می شود و با وحدت و همفکری است که می توان شاخص های اقتصادی، اجتماعی و ... را بهبود بخشید و این رسانه ها هستند که می توانند در این زمینه نقش خوبی ایفا کنند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اصلي ترين موضوعي كه در همه امور بايد مورد توجه قرار گيرد، همبستگي، هم انديشي و اتحاد است چرا كه اختلاف عامل انفعال است و گرفتار شدن در چنين وضعيتي ، دستاوردي جز ضعف و بروز مشكلات ندارد.

عالي ترين مقام اجرايي استان گفت: همواره علاقه مند به تعامل سازنده، ارتباط پويا و هدفمند با مطبوعات و رسانه ها هستم، به نقش و جايگاه آنها اعتقاد بسيار دارم و آماده رفع هرگونه مشکلات در حوزه رسانه ها هستم.

وی با اشاره به طرح پيشنهادي خانه مطبوعات جهت برگزاري نشست هاي خبري مسوولان در محل سالن جلسات خانه مطبوعات استان، تاكيد كرد: از اين پيشنهاد استقبال و در اولین جلسه شورای اداری استان مطرح مي كنم.

شهریاری همچنین در خصوص توزیع آگهی های دولتی گفت: به تمام ادارات در خصوص توزیع عادلانه آگهی های دولتی بخشنامه می کنم و در صورت تخلف برخورد می شود.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز به نمایندگی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان طی سخنانی، برگزاری نمایشگاه مطبوعات، تجلیل از 350 نفر از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، تجلیل از بازنشستگان رسانه ای استان، حضور فعالانه در نمایشگاه مطبوعات کشور و برگزاری دو نشست تخصصی با موضوع دریاچه ارومیه و اقوام و ادیان، نشست های تعاملی با مدیران کل استان عملکرد هفت ماهه خانه مطبوعات استان را از جمله عملکرد هفت ماهه خانه مطبوعات استان عنوان کرد.

یوسف پیربوداقی برگزاری هفتمین سمینار اقوام و ادیان، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره رسانه و مرز، تهدیدات و فرصت ها، برگزاری دوره های افزایش توانمندی های فنی و مهارتی و سواد رسانه ای، تلاش برای تجهیز خانه مطبوعات، ساماندهی فعالین رسانه ای استان براساس مدل مطلوب رایج جهانی با تکیه بر رسانه محوری و براساس دستور العمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از جمله برنامه های آتی خانه مطبوعات استان برشمرد.

وی افزود: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مدت همواره یار و یاور خانه مطبوعات بوده و از هیچ کوششی برای بهبود روند فعالیت ها دریغ نکرده است.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا