اخبار
۱۳۹۶/۱۰/۲۳          رسانه‌های جمعی از روزمرگی عبور کنند

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی در مناطق مختلف کشور همچنین آذربایجان غربی باید از روزمرگی عبور کرده و برای جریان‌سازی همچنین گفتمان‌سازی در زمینه‌های مختلف به ویژه اندیشه‌های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بردارند.

یدالله قربانی در گفتگو با فارس اظهار داشت: رسانه‌های جمعی در تبیین اهداف انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه نقش ممتازی دارند.

وی اظهار کرد: فرصت‌هایی چون قشر بسیج رسانه یک فرصت مغتنم و ارزشمند برای بازخوانی وظایف و رسالت رسانه‌های جمعی همچنین زمانی برای بازخوانی کارنامه عملکرد در سالی که گذشت می‌باشد بنابراین فعالان عرصه رسانه به این مهم باید توجه ویژه‌ای داشته باشند همچنین برای پویا و زنده بودن رسانه‌ها تلاش چشمگیری داشته باشند.

قربانی با بیان اینکه نقش موثر و کلیدی مطبوعات در شکل‌گیری، تداوم و پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: هرچند در آن ایام روزنامه‌های سراسری به این کم و کیف نبودند همچنین شبکه‌های اجتماعی به عنوان رسانه نیز وجود نداشتند ولی همان چند روزنامه محدود هم در پیشبرد اهداف و برنامه‌های مبارزان و رساندن پیام پیروزی به مردم، تبیین آرمان‌ها و اندیشه‌های حضرت امام نقش بسیار زیادی داشتند.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه‌های جمعی در جلب مشارکت مردمی برای شکل‌گیری نهضت حضرت امام (ره) بعد از پیروزی رسیدن انقلاب نقش بسیار زیادی داشتند، گفت: در چنین برهه‌ای که چندین دهه از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد همچنان رسانه‌های جمعی برای زنده نگه داشتن آرمان و اندیشه‌های حضرت امام نقش و مسئولیت خطیری را بر عهده دارند و باید در این زمینه برای ایفای نقش قدم بردارند.

قربانی گفت: رسانه‌های جمعی باید به مسائلی نظیر تبیین اصل ولایت فقیه، گفتمان عدالت، مردم سالاری، محرومیت‌زدایی و ... وارد شوند تا این سری تفکرها که برخاسته از اندیشه‌های انقلابی‌ بود به بوته فراموشی سپرده نشود.

این پیشکسوت عرصه رسانه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سنگین رسانه‌های جمعی اعم از مطبوعات و خبرگزاری‌ها را نهادینه‌سازی گفتمان  اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی درراستای تحقق این سیاست‌ها عنوان کرد و بیان داشت: این مقوله یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود بنابراین نباید از آن غفلت ورزید همچنین زیرساخت‌‌های مورد نیاز را به لحاظ فکری و اعتقادی می‌توان فراهم کرد.

وی اظهار کرد: سالروز پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران را در پیش رو داریم بنابراین انتظاری که وجود دارد این است که رسانه‌های دلسوز استان و  کشور از ظرفیت‌های دهه فجر برای بیان دست‌آوردهای انقلاب اسلامی ایران با هدف ایجاد روحیه امید و نشاط آفرینی در جامعه حداکثر استفاده را کنند.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا