اخبار
۱۳۹۶/۱۰/۲۰          توسعه و ایجاد نشاط بدون رسانه ها ممکن نیست

نشست صمیمی مدیرکل زنان و خانواده استانداری با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی امروز در محل سالن جلسات خانه مطبوعات برگزار شد.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در این نشست همراهی و همکاری رسانه ها را در تحقق برنامه های حوزه زنان مثبت ارزیابی کرد.

شهلا تاجفر با اشاره به اینکه دفتر امور بانوان استانداری نگاه ویژه و خاصی به اصحاب رسانه دارد، اظهار داشت: در راستاي تامين معيشت خبرنگاران، این قشر می توانند با ارائه طرح های مختلف در اولویت دریافت تسهیلات کم بهره اشتغال باشند.

تاجفر خاطرنشان کرد: دفتر امور بانوان دارای ظرفیت‌های بسیاری است لذا نباید فعالیت آن را محدود به زنان کرد چرا که دایره فعالیت این دفتر بسیار گسترده است و می‌تواند نقش و تأثیرگذاری بسیاری در حوزه خانواده داشته باشد.

وی با بیان اینکه آماده همکاری با جامعه رسانه ای هستیم، تصریح کرد: توسعه، ایجاد نشاط و امید در جامعه بدون رسانه ها ممکن نیست.

تاجفر به نقش مهم و اساسی خبرنگاران در راستای پویایی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: جامعه بدون خبرنگار جامعه ای راکد و بدون تکلم است و خبرنگاران زبان گویای جامعه و عامل پویایی و پیشرفت آن به شمار می روند.

وی با قدردانی از تلاش های بی شائیه بانوان خبرنگار، اضافه کرد: خبرنگاران رابط دولت و ملت هستند و مطالبه های مردم را به گوش دولتمردان می رسانند و تحقق آن را پیگیری می کنند.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی همچنین گفت: در نشستی با معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده ابتکار موافقت اولیه مبنی برگزاری نمایشگاه توانمندی های زنان استان در کنار برخی تبادلات فرهنگی در اوایل 97 صادر شد که نیازمند تعامل رسانه ها هستیم.

تاجفر خواستار همکاری بیشتر بانوان خبرنگار با دفتر امور زنان و خانواده استانداری شد.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی هم گفت: خانه مطبوعات تنها تشکل رسمی مطبوعاتی است.

یوسف پیربوداقی اظهار داشت: براساس قوانین رسمی کشور تنها مجاری قانونی حوزه مطبوعات بعد از وزارت ارشاد خانه های مطبوعات است.

وی افزود: در ارومیه 80 حوزه خبررسانی فعال داریم که به صورت نشریات مکتوب، پایگاه های خبری و خبرگزاری فعالیت دارند.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی اضافه کرد: ساماندهی حوزه خبر و خبرنگاری در اولویت خانه مطبوعات است.

پیربوداقی تصریح کرد: در حوزه خبر و اطلاع رسانی ما به لحاظ فنی و حرفه ای ضعف و نارسایی داریم و برخی از فعالان این عرصه آموزش ندیده هستند.

وی با بیان اینکه جامعه رسانه ای بدون حمایت نهادهای دولتی قادر به حیات نیستند، گفت: رسانه ها فاقد اسپانسر هستند و ادارات دولتی ناجوانمردانه عمل می کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان افزود: باندهای خبری و دعوت های گزینشی ادارت آفت جامعه خبری است.

پیربوداقی متذکر شد: تمام خبرنگاران رسانه های مجوزدار مجاز به شرکت در تمام نشست های خبری و جلسات هستند و هیچ روابط عمومی نمی تواند به بهانه های مختلف این حق طبیعی را نادیده بگیرد.

به گفته وی خبرنگاران را نشریه رسمی و فعال مجوزدار معرفی و انتخاب می کند نه نظام اداری و مدیران روابط عمومی ها.

رئیس خانه مطبوعات استان ادامه داد: سیستم برخورد نظام اداری با رسانه ها باید رسانه محور و کل نگر و نه فردمحور باشد.

وی اذعان کرد: مشکل رسانه های استان با عنایت و توجه مدیریت ارشد استان قابل حل است که امیدواریم بعد از بازدیدها و دیدارهای سرزده نوبت به رسانه ها برسد.

پیربوداقی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از اهالی خبر و رسانه بانوان هستند انتظار است امور زنان و خانواده استانداری پشتوانه ای محکم باشد تا بتوانیم دست در دست هم ضعف ها را رفع کنیم.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز با تاکید بر ضرورت ساماندهی خبرنگاران استان، گفت: با توجه به نامه ابلاغ معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استانداران در راستای توسعه تعامل و پاسخگویی به روزنامه نگاران، ایفای حق رسانه های حرفه ای و جلوگیری از تداوم سامان نیافتگی موجود، تمام همکاری ها و امکانات صرفا به رسانه های استانی و ملی که دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات و دفاتر سرپرستی رسانه های سراسری که با معرفی صاحبان امتیاز دارای پروانه دفتر نمایندگی صادره از سوی این وزارت هستند و دارندگان کارت خانه مطبوعات و کارت روزنامه نگاری حرفه ای از هیات صدور کارت حرفه ای روزنامه نگاری داده می شود.

یدالله قربانی افزود: تعامل با دفتر امور بانوان و سایر مدیران استان، گامی مهم در راستای انعکاس هرچه بهتر فعالیت‌های مسئولان در عرصه خدمت‌رسانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها به این دلیل که با مردم ارتباطات بیشتری دارند از مشکلات بانوان آگاهی بیشتری دارند و می‌توانند بازوی قدرتمند دفتر بانوان برای رفع اين مشکلات باشند.

نائب رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی در ادامه این دیدار گفت: عدم تعامل مطلوب بانوان خبرنگار با دفتر امور زنان و خانواده استانداری به ضعف چارت سازمانی روابط عمومی استانداری ها بر می گردد که بازنگری در ساختار تشکیلاتی روابط عمومی استانداری ها ضروری است.

عبدالسلام معروفی با بیان اینکه اهمیت و نقش رسانه در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه بر کسی پوشیده نیست، افزود: بانوان خبرنگار می توانند به واسطه دفتر امور زنان و خانواده استانداری ظرفیت های کارآفرینی زنان را که تاکنون مورد غفلت واقع شده است، نشان دهند.

مسوول کمیته امور بانوان خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: با آغاز به کار رسمی هشتمین دوره خانه مطبوعات استان، برای نخستین بار کمیته بانوان تشکیل شده است که امیدواریم با تشکیل این کمیته و مشارکت بانوان خبرنگار بتوانیم در راستای بهبود وضعیت جامعه خبری بانوان گامهای ارزشمندی برداریم.

لعیا نورانی زنوز تصریح کرد: تعداد زیادی از جامعه خبری در استان آذربایجان غربی را بانوان تشکیل میدهند و بخش وسیعی از انعکاس اخبار و وقایع مهم استانی به دوش این قشر فرهیخته و فعال جامعه است.

 


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا