اخبار
۱۳۹۶/۰۹/۲۲          نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو در ارومیه برگزار می شود

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه گفت: نشست دو روزه علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو 26 و 27 آذرماه در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، سید محمد صالحی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو به مناسبت روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری برگزار می شود.

وی افزود: دو کارگاه و سه نشست علمی از جمله برنامه های نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو است.

صالحی اضافه کرد: کارگاه علمی جریان شناسی سلفی گری و اندیشه های تکفیری و کارگاه علمی جریان شناسی روشنفکری و نومعتزلی در ایران و نقد و بررسی آن در این نشست تخصصی برگزار می شود.

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه تصریح کرد: نشست علمی دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه و علمای اهل تسنن و تشیع، نشست علمی ائمه جمعه اهل سنت و شیعه استان و نشست "فرهنگ تعایش و راهکارهای عملی تعامل و گفتگو میان اقوام و پیروان ادیان و مذاهب از دیگر برنامه های علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو است.

وی همچنین از نشست عمومی دانشجویان با موضوع وحدت و جهان عاری از خشونت خبر داد.

صالحی گفت: آسیب شناسی موضوع وحدت و برون رفت از وضعیت موجود با رویکرد وحدت عملی و گفتمان علمی، تبیین فرهنگ تسالم و گفتگو در اسلام و معرفی چهره رحمانی و عاری از خشونت ایران اسلامی، بیان راهکارهای عملی و همدلی و احترام به آحاد مردم با تکیه بر ارزش های انسانی و بررسی مولفه های خشونت و افراطی گری و راه های مبارزه با آن از جمله اهداف این نشست علمی و تخصصی است.

وی ادامه داد: معرفی استان آذربایجان غربی و ارومیه به عنوان پایتخت اقوام و نماد همزیستی پیروان ادیان و مذاهب، ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری کارگاه ها، همایش ها و کنفرانس های مشترک علمی در سطح ملی و بین المللی و گسترش روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت گردشگری دینی و آثار باستانی از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو است.

در این نشست علمی مهمانان کشوری از جمله حجت الاسلام اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت الاسلام نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اقوام در مجلس شورای اسلامی و نیز برخی از مسئولان استانی حضور می یابند.

مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان با هدف تقویت تعامل و همبستگی اقوام و ادیان آبان ماه سال گذشته در ارومیه افتتاح شد.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا