اخبار
۱۳۹۶/۰۹/۲۲          سمینار تعامل اقوام و ادیان در دی ماه امسال برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری دانشگاه ارومیه و در راستای ایجاد تعامل بیشتر و سازنده بین اقوام ایران زمین هفتمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه‌ها را در سطح ملی دی ماه امسال برگزار می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 100 مقاله به دبیر خانه سمینار تعامل اقوام و ادیان رسیده است که مقالات در چهار محور مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: بررسی فرهنگی اقوام و مدیریت ارتباطات جمعی و اجتماعی، رسانه ها، اقوام، ادیان و قدرت نرم و همدلی و همخوانی در حوزه اقوام و ادیان محورهای سمینار تعامل اقوام و ادیان در آیینه مطبوعات و رسانه هستند.

کریمی با بیان اینکه سمینار تعامل اقوام و ادیان کاملا به صورت علمی برگزار می شود، اضافه کرد: در این سمینار تلاش ها بر این است که نقش رسانه ها و مطبوعات در بحث تحکیم وحدت نشان داده شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، شرکت کنندگان در این سمینار از ۱۰ استان کشور حضور یافته و از هر محور ۳ نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب می شوند که در مجموع ۱۲ برگزیده خواهد بود.

کریمی اضافه کرد: مقالات شش دوره از سمینار تعامل اقوام و ادیان برای استفاده محققان به چاپ رسیده است که مقالات هفتمین دوره نیز به چاپ می رسد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: استان آذربایجان غربی با تنوع قومیتی که دارد نماد همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریج کرد: آذربایجان غربی به دلیل شرایط اقلیمی خاصی که دارد، جزء استان هایی است که دارای بیشترین تنوع اقوام و ادیان در کشور است.

کریمی افزود: آذربایجان غربی تنها استان کشور است که هم مرز مشترک با ۳ کشور خارجی ترکیه، عراق و آذربایجان دارد و هم دارای تنوع اقوام و ادیان مذهبی است، به همین دلیل سال ها مورد توجه دشمنان برای ضربه بوده است، کشور انگلیس یکی از کشورهایی است که بیش از ۳۰۰ سال تلاش در راستای دشمنی با ایران و اختلافات قومیتی تلاش کرده است.

وی با اشاره به تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایجاد مرکز آفرینش اقوام در آذربایجان غربی گفت: در راستای انجام تعاملات بیشتر، در تلاش برای تاسیس مرکز آفرینش اقوام در آذربایجان غربی هستیم.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا