اخبار
۱۳۹۶/۰۹/۱۱          4 کتابخانه فرسوده در آذربایجان غربی بازسازی می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: چهار کتابخانه عمومی در این استان فرسوده محسوب شده و در سال جاری عملیات نوسازی آنها آغاز می شود.

علی فیروز در گفت و گوی خبری افزود: کتابخانه های ابن سینا در سردشت، دهخدا در میاندوآب و کتابخانه های سرو و طباطبایی ارومیه این استان به علت قدمت زیاد فرسوده محسوب می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری عملیات احداث ٢ کتابخانه در ارومیه، ٢ کتابخانه در مهاباد و همچنین یک کتابخانه در هر یک از شهرستان های خوی، میاندوآب، بوکان، تکاب، اشنویه و سلماس احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی ها این کتابخانه ها تا پایان سال ١٣٩٧ آماده بهره برداری می شود، اعتبار پیش بینی شده برای احداث و نوسازی این کتابخانه ها ٦٢ میلیارد ریال است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: اعتباری بالغ بر ١٠ میلیارد ریال جهت تجهیز کتابخانه ها به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پیش بینی شده است.

وی اعلام کرد: یک میلیون و ٨٠٦ هزار بار مراجعه به کتابخانه های استان در ٦ ماهه نخست انجام شده و ٣٤٨ هزار جلد کتاب به امانت گرفته شده است.

به گزارش ایرنا ٦٧ کتابخانه عمومی و ٤٠ کتابخانه مشارکتی در آذربایجان غربی وجود دارد و یک میلیون و ٥٣٠ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی نگهداری می شود.

نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کنند.

در مجموع ٦٦ هزار نفر در آذربایجان غربی در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارد که سهم کتابخانه های عمومی ٥٧ هزار نفر عضو است.


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا