اخبار
۱۳۹۶/۰۹/۰۸          نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه ناشی از گسترش فرهنگ ایثار و بسیج است

جانشین دستیار و مشاور مقام معظم رهبری گفت: نفوذ فراگیر جمهوری اسلامی در منطقه ناشی از گسترش فرهنگ بسیجی و ایثار و شهادت در فراتر از مرزهای ایران است.

سردار سرتیپ پاسدار علی شمشیری در اجلاس کمیته فرهنگ و آموزش کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی، افزود: در سایه این فرهنگ ایران در زمان حاضر در ردیف کشورهای قدرتمند موشکی قرار دارد.

سردار شمشیری با اشاره به اینکه پیش بینی های امام(ره) مبنی بر اینکه قرن حاضر، دوران غلبه مستصعفان بر مستکبران است، اضافه کرد: این فرمایش امام (ره) در حال تحقق است.

وی همچنین با اشاره به کارشکنی های استکبار در منطقه و مقاومت مسلمانان و مستضعفان، گفت: استکبار جهانی برای توطئه و کارشکنی نیازی به سلاح و حضور نظامی ندارد و نمونه بارز آن کودتای ایران در سال 1332 شمسی با استقاده از عده ای نفوذی و عناصر اطلاعاتی و دیپلمات است.

سردار شمشیری با تاکید بر اینکه پیش بینی های امام (ره) و رهبری یکی پس از دیگری در حال تحقق است، اضافه کرد: سلطه گران در سوریه نتوانستند با این همه سلاح و امکانات غالب شوند و این مهم، جای بررسی و مطالعه دارد.

وی بیان کرد: در حالیکه همه برای ساقط کردن سوریه متحد شده بودند، این کشور در سایه روحیه مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادتی که از ملت ایران الگو گرفته بود، در برابر معاندان ایتادگی کرد.

سردار شمشیری با بیان اینکه هم اکنون بسیجیان فقط مختص ایران نیستند، افزود: افرادی که امروز در مقابل رژیم متجاوز سعودی در یمن ایستاده اند، بسیجی هستند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) بر ایستادگی در برابر استکبار بدون تکیه به ابرقدرت ها تاکید داشتند، گفت: هم اکنون در لبنان، یمن، سوریه، افغانستان و پاکستان بسیجی داریم و همین ها جبهه مقاومت را تشکیل داده اند.

18 هزار بسیجی در اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی فعالیت می کنند

مدیر کل اموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در اجلاس کمیته فرهنگ و آموزش کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی گفت: در جریان هشت سال دفاع مقدس از همه شهرهای استان فرهنگیان جهت دفاع از کیان اسلامی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند که این راه امروز با حضور بیش از 18 هزار بسیجی در این نهاد تداوم دارد.

فریدون سید مصطفوی افزود: در جریان هشت سال دفاع مقدس از میان فرهنگیان و دانش آموزان این استان، چهار هزار و 568 نفر برای حضور در جبهه ها اعزام شده بودند و هر شهری از این استان شهیدانی از معلمان و دانش آموزان تقدیم انقلاب کرده است.

وی بیان کرد: یکهزار و 680 نفر از این تعداد به افتخار جانبازی و آزادگی نایل آمده اند و این نهاد همچنان در اوج تعهد برای دفاع از نظام و کیان اسلامی قرار دارد.

سید مصطفوی ادامه داد: برابر مستندات، معلمان و دانش آموزان استان، حداقل در 18 عملیات جنوب کشور و 20 عملیات درون استانی حضور داشته اند.

وی گفت: 920 نفر از معلمان و دانش آموزان استان در بمباران شهرها، بمباران شیمیایی، ترور، مناطق مین گذاری شده و در جبهه های جنوب، شمال غرب و درون استان به شهادت رسیده اند.

سید مصطفوی ادامه داد: حداقل سن دانش آموزان شهید، هفت سال (کلاس اول ابتدایی) و حداکثر سن آنان 18 سال (سال چهارم متوسطه) است.

سید مصطفوی ادامه داد: حداقل سن معلمان شهید، 20 سال (فوق دیپلم) و حداکثر سن معلمان شهید 40 سال (لیسانس) بوده است.

وی بیان کرد: به همت همکاران در کمیته فرهنگ و آموزش و با همکاری کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید استان، برنامه ها و اقداماتی از جمله تشکیل 14 اجلاسیه شهرستانی و تدوین 10 هزار نامه دانش آموزی در 15 جلد تحت عنوان نامه ای به یک شهید توسط این کمیته انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: آماده سازی 143 تابلوی پرتره از معلمان شهید استان، برگزاری دوره ضمن خدمت از کتاب سردار بدر ( شهید مهدی باکری) برای تمام فرهنگیان، نصب 50 یادمان از شهدا در 50 مدرسه استان و طراحی و ساخت نماد معلمان و دانش آموزان شهید در صحن اداره کل آموزش و پرورش از سایر اقدامات این نهاد در راستای برگزاری اجلاسیه کمیته فرهنگ و آموزش و کنگره 12 هزار شهید استان بوده است.

وی اضافه کرد: نسبت ما با شهدا، نسبت عقیده و جهاد است و بر این اساس باید کوشید تا نام و یاد شهیدان پر فروغ بماند و هر برنامه ای که مربوط به شهدای هشت سال دفاع مقدس، بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی و مدافعان حرم است آن را در اولویت خود قرار دهیم .

سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرم، فرمانده سپاه شهدا و دبیر شورای سیاست گذاری کنگره بزرگداشت 12 هزار شهید آذربایجان غربی نیز در این اجلاسیه گفت: سعادت و شقاوت هر ملتی و پسرفت و پیشرفت آن در گرو توجه به پیشرفت نظام آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تقدیم ۷۷۷ شهید معلم و ۱۴۳ شهید دانش آموز به نظام مقدس ج


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا