اخبار
۱۳۹۶/۰۷/۲۰          رسانه ها باید حقایق را بیان کنند

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه ها باید حقایق را بیان کنند تا افکار عمومی و جامعه در مسیر حق خواهی هدایت شده و مایه آبادانی دنیا و آخرت شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی امروز در مراسم دعای توسل هیئت شهدای رسانه استان که همزمان با سومین روز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در نماز خانه این نهاد برگزار شد، به اهمیت موضوع تبلیغ و اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: رسالت اصلی پیامبران و انبیای الهی، تبلیغ و رساندن پیام دین به مردم بود.

حجت الاسلام صاحب الزمانی، با بیان اینکه مردم باید با الگوگیری از انبیای الهی در راستای اشاعه دین تلاش کنند، خاطرنشان کرد: براساس روایتی از امام محمدباقر (ع)، پیامبر اکرم (ص) مردم را مکلف به یادگیری احکام و دستورات دینی، عمل به آن و همچنین تبلیغ و ترویج دین  کرده اند.

حجت الاسلام صالحب الزمانی با بیان اینکه تبلیغات باید اصولی، حق مدار و مرتبط با نیاز جامعه باشد، اظهار داشت: نحوه تبلیغ بسیار مهم است به عنوان مثال کتاب نهج البلاغه نوشته مرحوم رضی به این دلیل نهج البلاغه نام گرفته است که هر کس با مطالعه آن صاحب بلاغت شده و می تواند از نحوه بیان و اثرگذاری سخنان امیرمؤمنان (ع) در تبلیغ دین بهره بگیرد.

وی با اشاره به سیر تحولی روش های تبلیغی، گفت: امروزه رسانه های مدرن با استفاده از هنر تصویر، فیلم و ... بهترین وسیله و ابزار برای تبلیغ اسلام است.

استاد حوزه علمیه ارومیه تصریح کرد: در عصر حاضر رسانه های مدرن همگام با روش های سنتی وظیفه اطلاع رسانی و تبلیغ را عهده دارند که باید با الگوگیری از انبیا در راستای اشاعه دین اسلام تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تکرار حرف های حق و تأثیرگذار، خاطرنشان کرد: همانطور که در قرآن کریم برخی کلمات تکرار شده است، امام راحل نیز با تکرار برخی کلمات مهم همچون «وحدت کلمه»  باعث اتحاد مردمی در برابر طاغوت و برپایی نهضت اسلامی شد.

حجت الاسلام صاحب الزمانی در ادامه به قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) می دانست که با یزید سازش نخواهد شد اما به دلیل احیای شریعت پیامبر (ص) ایستادگی کرد.

استاد حوزه علمیه ارومیه، امام زین العابدین(ع) و زینب کبری (س)را پیام رسان کربلا خواند و گفت:‌ زینب کبری(س) درس ایثار و شهادت ابا عبدالله الحسین را در عمل پیاده کرد و در برابر توهین یزیدیان ایستاد.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا